جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

روش‌های درمان جای زخم تاتو
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

روش‌های درمان جای زخم تاتو

انواع تنکیک‌های آرایش دائم با سوزن تاتو و رنگ تاتو انجام می‌شود. در این فرآیند به دلیل اینکه سوزن وارد بخشی از پوست می‌شود زخم‌هایی بر روی پوست ظاهر می‌شود. با رعایت مراقبت‌های بعد از تاتو می‌توانید این زخم‌ها را از بین ببرید. اما اگر این مراقبت‌ها به درستی انجام نشوند جای زخم تا مدت‌های طولانی ماندگار می‌شود. در این صورت است که باید برای درمان جای زخم تاتو چاره‌ای اندیشید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با راه‌های درمان زخم تاتو آشنا کنیم. تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

دلایل ایجاد زخم و اسکار بعد از تاتو

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه زیادی کنید این است که زمانی که می‌خواهید کار تاتو را انجام دهید باید به بهترین سالن آرایش دائم مراجعه کنید. یک پیگمنتر حرفه‌ای می‌داند که تا چه عمقی سوزن را باید وارد پوست کند. اگر سوزن تاتو به لایه‌ی درستی از پوست ورود پیدا کند زخم تاتو به سرعت خوب می‌شود. همچنین ماندگاری تاتو بیشتر می‌شود. زخم و اسکار ناشی از تاتو دلایل مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد زخم بعد از تاتو وجود یک مستر بی‌تجربه است. از مهم‌ترین دلایل ایجاد زخم بعد از تاتو عبارتند از:

عمق سوزن تاتو

عمق سوزن تاتو در زمان تاتو و فیبروز ابرو بسیار مهم است. اگر سوزن به طور نادرست وارد پوست شود زخم بزرگی بر روی پوست ظاهر می‌شود. درمان زخم تاتو که از طریق عمق سوزن به وجود می‌آید بسیار زمانبر است. همچنین ممکن است این زخم بر روی پوست به شکل اسکار شود. زمانی که سوزن به لایه دوم پوست نفوذ پیدا کند بعد از یک تا دو هفته زخم تتو خوب می‌شود. اما اگر عمق سوزن نامناسب باشدبافت پوست آسیب می‌بیند. زمانی که بافت پوست آسیب ببیند نمی‌توان با روش‌های معمولی زخم را درمان کرد. متاسفانه زمانی که بافت پوست آسیب ببیند زخم تاتو درمان نمی‌شود.

پوست های بسیار حساس

اگر پوست شما بریدگی یا زخم دارد و به سختی ترمیم می‌شود طبیعتا ممکن است زخم تاتو شما خوب نشود. برخی از دلایل ایجاد زخم همین موضوع است که برخی از افراد پوست‌های حساس و مستعد به آکنه دارند.بنابراین قبل از تاتو بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

دستکاری کردن زخم تاتو

زمانی که زخم تتو ایجاد می‌شود نباید آن را دستکاری کنید. بعد از میکروبلیدینگ و تاتو رژلب دائم لایه‌ای بر روی تتو ایجاد می‌شود تا از ورود میکروب به پوست جلوگیری شود. گاهی این لایه به قدری نازک است که با برخورد با لباس یا کوچکترین کشیدگی ممکن است آسیب ببیند. اگر این لایه از بین برود بافت پوست آسیب می‌بیند. به همین دلیل شما باید مراقبت باشید تا این لایه حفاظتی آسیب نبیند و خود به خود کنده شود.

خاریدن قسمت تاتو شده

اگر پوست شما بعد از انجام تاتو رژلب دائم خارش داشت به هیچ عنوان پوست لب را نخارانید. زیرا اگر پوست لب را بخارانید اسکار بر روی لب به وجود می‌آید. بنابراین تحت هیچ شرایطی پوست را بعد از تتو نخارانید.

عفونت زخم

یکی از دلایل ایجاد زخم تاتو و درمان نکردن آن عفونت تاتو است. عفونت سلامت کلی بدن را دچار خطر می‌کند. زمانی که احساس کردید زخم تاتو شما دارد عفونت می‌کند حتما به پزشک مراجعه کنید تا درمان لازم برای شما انجام شود.
راه‌های جلوگیری از ایجاد زخم تاتو
در زیر به شما عزیزان راهکارهایی را یاد می‌دهیم که با زخم تاتو مواجه نشوید. راه‌های جلوگیری از زخم تتو عبارتند از:
•    استفاده از پماد مخصوص بعد از تتو
•    سلفون پیچی تاتو: این کار به شما کمک می‌کند تا زخم تتو بر اثر تماس به لباس و…. کنده نشود.
•    هر دو ساعت پماد بعد از تاتو را استفاده کنید.
•    تا 3 یا 4 روز بعد از میکروپیمنتیشن ابرو و دیگر روش‌های آرایش دائم به حمام نروید. اگر در این مدت به حمام بروید زخم تاتو، عفونت می‌کند.
•    از رفتن به استخر و سونا و…. خودداری کنید.

بهترین راه ها برای درمان زخم تاتو 

اگر زخم تاتو شما عمیق است حتما باید به پزشک مراجعه کنید. اما در صورتی که زخم شما عمیق نیست می‌توانید از انواع کرم‌ها و داروهای مخصوص در داروخانه استفاده کنید. با این راه‌ها زخم تاتو شما درمان می‌شود. از جمله درمان‌های موثر برای زخم تاتو عبارتند از:
•    استفاده از روغن‌های گیاهی مثل روغن آلوئه ورا و آرگان
•    کرم‌های مخصوص بعد از تاتو
استفاده از ژل آلوئه ورا برای درمان زخم تاتو
لازم است بدانید که شیره برگ آلوئه ورا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و التیام بخشی که دارد بهترین درمان برای زخم تاتو است. از جمله ترکیبات برگ آلوئه ورا عبارت است از:
•    پلی ساکاریدها
•    منن‌ها
•    آنتراکینون‌ها
•    لکتین‌ها
آلوئه ورا به دلیل وجود این ترکیبات خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کاهش التهاب و اسکار می‌شود. همچنین ژل آلوئه ورا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و پوست را هیدراته می‌کند. موادی که در شیره برگ آلوئه ورا وجود دارد خاصیت آنتی باکتریال دارد و زخم تتو شما را از عفونت حفظ می‌کند. ترکیب این مواد باعث شده تا ژل آلوئه ورا به کاهش زخم تتو کمک زیادی کند.

 

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد