جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

آشنایی با خط چشم دائم
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

آشنایی با خط چشم دائم

به دلیل تاثیر زیادی که چشم‌ها بر زیبایی چهره دارند، اغلب خانم ها علاقه به استفاده از خط چشم دارند. اگر شما از آن دسته افرادی هستیدکه خط چشم کشیدن برایتان سخت است یا زمان لازم برای آرایش ندارید، می‌توانید  تکنیک خط چشم دائم را امتحان کنید. برای آشنایی بیشتر با متد خط چشم دائم و عوارض و مزایای آن، با ما در ادامه همراه باشید.

همچنین برای انجام خدمت خط چشم دائم در کلینیک تخصصی فرگل یزدی می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به رزرو نوبت خدمت خط چشم دائم نمایید.

خط چشم دائم چیست؟

خط چشم دائم، یکی از تکنیک‌های پرطرفدار برای داشتن چشم‌هایی زیبا و جذاب بدون نیاز به آرایش روزانه است. به کمک این تکنیک می‌توان عوارضی مانند افتادگی چشم، اثر زخم، افتادگی پلک و موارد مشابه را پنهان کرد و نتیجه رضایت بخشی گرفت.

خط چشم دائم چیست؟

انواع خط چشم دائم برای انواع فرم چشم

فرم‌ چشم‌ها، تعیین‌کننده‌ترین فاکتور در انتخاب مدل خط چشم است.  خط چشم دائم باید با فرم و حالت چشم‌ها هماهنگ باشد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

برای آنکه خط چشم مناسب با فرم چشم‌هایتان را پیدا کنید، در ادامه توضیح مختصری برای انواع فرم چشم و خط چشم مناسب با آن می‌دهیم.

چشم های درشت:

مناسب ترین نوع خط چشم دائم برای چشمان درشت، خط های پهن است. خط چشم پهن، باعث می‌شود تا چشم‌های درشت، ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر داشته باشد.

چشم های فرو رفته:

افرادی که فرم چشم‌ گود یا فرو رفته دارند باید احتیاط بیشتری در انتخاب نوع خط چشم خود داشته باشند، چرا که انتخاب یک نوع خط چشم اشتباه باعث می‌شود حالت چشم آن‌ها گودتر و ریزتر شود. خطی که پشت پلک چشم‌های فرو رفته  کشیده می شود باید بسیار نازک باشد تا زیبایی چشمان آن ها را دوچندان کند.

 چشم های کوچک و ریز:

اکثر خانم هایی که چشمانی ریز دارند فکر می‌کنند بهتر است خط چشمی پهن داشته باشند درصورتی که این کار نتیجه ی مطلوبی ندارد و چشمان آن‌ها را ریز تر نیز نشان می دهد خط چشم دائم مناسب برای چشمان آن ها یک خط نازکی است که دنباله داشته باشد.

چشم های پف دار:

خط چشم دائم مناسب برای چشمانی که پشت پلک آن‌ها پف دارد، خطی پهن است. این نوع خط چشم حالت بسیار گیرا و خاصی به چشم‌ها می‌بخشد.

چشم‌های بادامی:

انواع خط چشم‌ها با فرم چشم‌های بادامی سازگار هستند. افرادی با این فرم چشم می‌توانند بنا بر سلیقه خود، خط چشم گربه‌ای یا ساده بکشند.

تفاوت خط چشم با بن مژه

بن مژه یک تکنیک آرایش نیمه دائم برای زیبا نشان دادن چشم است. در این تکنیک خطی دقیقا روی خط مژه ها کشیده می‌شود تا مژه ها پرتر نشان داده شوند و نمی توان آن را دنباله دار کرد و پهنای آن را کم یا زیاد کرد اما خط چشم دائم خطی است که بالای خط مژه کشیده می‌شود و باتوجه به سلیقه‌ی افراد و نوع چشمان آن‌ها همانطور که در بالا توضیح داده شد می‌توان به آن در انتهای چشم دنباله داد یا آن را پهن یا نازک کرد.

خط چشم دائم چقدر ماندگاری دارد؟

در تکنیک خط چشم دائم اگر از رنگ های مرغوب و با کیفیت استفاده شود و پروسه نیز حرفه ای اجرا شود، حدود 4 سال ماندگاری از آن می توان انتظار داشت. در صورت تغییر رنگ در این بازه می توان نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.
برای اطلاع از دیگر دلایل تغییر رنگ تاتو خط چشم و جلوگیری از کمرنگ شدن آن مقاله علت تغییر رنگ تاتو چیست؟ را مطالعه کنید.

عوارض خط چشم دائم

آیا تاتو خط چشم درد دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید ببینید آستانه تحمل درد شما چقدر است؟ برخی به راحتی این روند را تحمل کنند اما برای برخی دیگر تحمل درد کار بسیار دشواری باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آستانه تحمل درد پایینی دارید، بهتر است از پیگمنتر بخواهید برای شما از پمادهای بی حس کننده استفاده کند تا روند تاتو برای شما با کمترین میزان درد انجام شود.
مهارت و سرعت عمل پیگمنتر نیز در این زمینه تاثیرگذار است. اگر پیگمنتر، فرد باتجربه و بسیار بادقتی باشد می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با کمترین درد، خواسته شما را برآورده کند.

عوارض خط چشم دائم

اگر قصد انجام خط چشم دائم دارید بهتر است از عوارض احتمالی آن نیز آگاه شوید. 

  • اگر این پروسه در کلینیک معتبر و باسابقه ای انجام نشود  به دلیل استریل و بهداشتی نبودن تجهیزات خطر ابتلا به عفونت در چشم را به همراه خواهد داشت.
  • ملتهب شدن  پلک‌ها از دیگر عوارض خط چشم دائم است. ممکن است برخی از افرد به رنگ های تزریق شده در پوست آلرژی داشته باشند و این عارضه را تجربه کنند. البته اثر آن پس از ۲ تا ۳ روز از بین می رود.
  • هرنوع آرایش دائمی، ممکن است پس از مدتی برایتان خسته کننده باشد، پس اگر اهل تغییر و تنوع هستید قبل از انجام آرایش دائم، به جوانب آن خوب فکر کنید.

مراقبت های بعد از خط چشم دائم

به جهت اینکه چشم یک عضو حساس در بدن است، لازم است یک سری مراقبت‌های ویژه انجام دهید تا از عفونت و عوارض احتمالی آن جلوگیری شود.

  • برای کاهش ورم و بهبود روند خوب شدن زخم‌ها می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. 
  • تا سه روز بعد از انجام خط چشم دائم،  نباید محل زخم با آب برخورد داشته باشد.
  • تا خوب شدن اثر زخم، از مواد آرایشی بر روی خط چشم استفاده نکنید.
  • کلر موجود در آب استخر و بخار سونا باعث از بین رفتن رنگ دانه‌های خط چشم است. به همین دلیل تا بهبود کامل زخم‌ها وارد استخر و سونا نشوید.
  • برای بهبود جای زخم بهتر است به مدت یک هفته روی زخم پماد استریل چشمی ویتامین آ بمالید.
  • از خاراندن و تماس دست و حوله و غیره با چشم ها تا بهبود زخم، جدا خودداری کنید.

نکته: برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراقبت های بعد از انجام خط چشم دائم مقاله مراقبت های بعد از آرایش دائم را مطالعه کنید.

کلینیک فوق تخصصی  فرگل یزدی، دارای کادری مجرب و متخصص در زمینه آرایش دائم است. مجموعه ما این اطمینان را به شما می دهد که با اخرین متد های روز وبا استفاده از مرغوب ترین ابزار ها بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.
در صورت تمایل برای استفاده از خدمت شیدینگ لب  می‌توانید از طریق صفحه رزرو وقت آنلاین زمان موردنظرتان را رزرو کنید.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

5 از 1 رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد