جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

کانتور بروز چیست؟ و چه تفاوتی با میکروبلیدینگ دارد؟
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

کانتور بروز چیست؟ و چه تفاوتی با میکروبلیدینگ دارد؟

قرینه نبودن ابروها و پر کردن نواقص آن یکی از مشکلات دائمی در حوزه آرایش و زیبایی است. اما خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی ابداع شده‌اند که می‌توانند این مشکل ابروها را حل کنند.

 یکی از این روش‌ها که امروزه بسیار پرکاربرد و محبوب شده است، کانتور بروز نام دارد. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک، با ما همراه باشید.

همچنین برای انجام خدمت کانتور بروز ابرو در کلینیک تخصصی فرگل یزدی می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به رزرو نوبت خدمت کانتور بروز  نمایید.

کانتور بروز چیست؟

قبل از بررسی تفاوت کانتوربروز و میکروبلیدینگ، بهتر است که هر کدام را بهتر و دقیق‌تر بشناسیم و ببینیم میکروبلیدینگ و کانتوربروز یعنی چه؟ 
کانتور بروز یکی از جدیدترین تکنیک‌های آرایشی برای اصلاح فرم ابروها است که آرایشگران برای اجرای آن بااستفاده از دستگاهی مخصوص، رنگدانه‌هایی را با سوزن‌های نازک و ظریف به بخش‌های زیررین پوست ابرو تزریق می‌کنند تا ظاهری شبیه به مو پیدا کند. 
انجام این تکنیک، برای سه گروه افراد بسیار پیشنهاد می‌شود:

  1. اشخاصی که پوست چربی دارند، همان طور که می‌دانید ماندگاری میکروبلیدنگ روی پوست چرب نسبت به پوست خشک کمتر هست اما کانتور بروز با ماندگاری بالا و البته با حفظ ظرافت و خوش فرمی خطوط برای این گروه از عزیزان بهترین تکنیک است.
  2. افرادی که تاتو انجام دادند و رد تاتو کمرنگی دارند،  حالت سایه با استفاده از کانتور بروز با خطوط مویی و ظریف کاور میشه به همین خاطر افراد بدون نیاز به ریموو می‌توانند ابرویی زیبا داشته باشند.
  3. افرادی که ابروهایی بدون مو یا با حجم بسیار کم دارند.

این تکنیک نیز مانند سایر متد‌های آرایش دائم، روشی نیمه‌دائمی است و بعد از گذشته مدتی نیاز به ترمیم دارد.

 

کانتوربروز چیست؟

 

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ نیز یکی دیگر از متد‌های آرایشی برای اصلاح فرم ابرو است. آرایشگر برای اجرای این تکنیک، رنگ را با استفاده از سوزن‌های باریک به لایه سطحی پوست تزریق می‌کند. این روش نیز مانند کانتور بروز نیمه‌دائمی است و پس از گذشت مدت زمانی خاص نیاز به ترمیم دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد میکروبلیدینگ ابرو

تفاوت میکروبلیدینگ و کانتور بروز

مهم‌ترین تفاوت میکروبلیدینگ و کانتور بروز در موارد زیر خلاصه می‌شود:

تکنیک

باوجود اینکه که هردو متدکانتور بروز و میکروبلیدینگ از تکنیک‌های آرایشی ابرو محسوب می‌شوند، روش اجرای متفاوتی دارند.
در کانتور بروز رنگدانه‌ها وارد لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌شوند، ولی در میکروبلیدینگ، آرایشگر رنگدانه‌ها را به لایه‌های سطحی پوست تزریق می‌کند. همچنین اجرای تکنیک کانتور بروز کاملا با دستگاه است ولی میکروبلیدینگ با قلم دستی اجرا می‌شود.

ماندگاری

کانتور بروز نسبت به میکروبلیدینگ ماندگاری بیشتری دارد. در این روش به‌خاطر نفوذ رنگدانه‌ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست، باید انتظار ماندگاری بیشتری داشته باشید.

عوارض کانتور بروز

عوارض احتمالی کانتوربروز

اگر قصد انجام کانتور بروز را دارید، بهتر است عوارض احتمالی  آن را بررسی کنید تا بتوانید با دید بهتری سراغ این روش بروید:

عفونت

هر روش آرایشی نیمه‌دائمی یا دائمی که همراه با  تزریق، برش یا خراش باشد، احتمال عفونت در آن وجود دارد.
به‌همین دلیل باید در انتخاب مرکز زیبایی و پیگمنتر، نهایت دقت و وسواس را به‌خرج دهید. اطمینان حاصل کنید که کار در محیطی بهداشتی و با ابزار استریل انجام می‌شود تا احتمال خطر به کمترین حد ممکن کاهش پیدا کند.

 انتقال مشکلات ویروسی

همانطور که تا الان متوجه شدید، کانتور بروز با استفاده از سوزنی نازک و دستگاه مخصوص اجرا می‌شود. اگر مسائل بهداشتی به‌درستی رعایت نشود و پیگمنتر از سوزن استریل استفاده نکند، احتمال انتقال عفونت‌ و ویروس‌هایی که با خون آلوده منتقل می‌شوند، افزایش خواهد. از جمله این عفونت‌ها می‌توان به هپاتیت و HIV اشاره کرد.

 التهاب

التهاب از شایع‌ترین عوارض کانتور بروز است. این التهاب به‌طور متوسط یک هفته ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است علائمی همچون درد، تورم، قرمزی را تجربه کنید.

پوسته پوسته شدن پوست

پوسته پوسته شدن زخم‌ها، یکی دیگر از عوارضی است که احتمال دارد پس از انجام  کانتور بروز تجربه کنید. این عارضه نیز موقتی است و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.

 واکنش آلرژیک

گاهی ممکن است بدن به مواد و رنگدانه‌های کانتور بروز حساسیت نشان دهد. این عارضه نیز یکی از مواردی است که رخ دادن آن دور از انتظار نیست.

کلینیک فوق تخصصی  فرگل یزدی، دارای کادری مجرب و متخصص در زمینه  قرینه سازی ابرو و آرایش دائم است. مجموعه ما این اطمینان را به شما می دهد که با اخرین متد های روز وبا استفاده از مرغوب ترین ابزار ها بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

در صورت تمایل برای استفاده از خدمت میکروبلیدینگ ابرو، می‌توانید از طریق صفحه رزرو وقت آنلاین زمان موردنظرتان را رزرو کنید.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد