جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

تاریخچه تاتو از گذشته تا کنون
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

تاریخچه تاتو از گذشته تا کنون

تاتو نوعی هنر است که در واقع شامل وارد کردن رنگدانه‌ها به پوست است و رنگ پوست را به صورت دائم تغییر می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تاریخچه تاتو را بررسی کنیم پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه تاتو

طبق مدارک و اسنادی که وجود دارد تاتو کردن انسان ها از زمان های خیلی دور وجود داشته و تمرین می شده است و وسایلی که برای این کار طراحی شده اند در دوران ماقبل تاریخ در محل‌هایی اطراف  فرانسه، پرتغال و اسکاندیناوی پیدا شده اند. قدمت بسیاری از این وسایل به ۱۲ هزار سال قبل برمی گردند.
 قدیمی ترین اثبات فیزیکی تاتوها در یک مومیایی باستانی از آلپ به نام اتزی پیدا شد. این انسان ما قبل تاریخ در تاریخ چهار تا پنج هزاره قبل از میلاد از دنیا رفته بوده است. 
ژرمن ها به صورت گسترده از تاتو استفاده می‌کردند و این کار را به عنوان یک فرهنگ می دانستند.
در بین مومیایی های مختلفی که در مصر باستان وجود دارد نیز آثاری از تاتو روی بدن آن ها یافت شده است.
در برخی از منابع آمده است که در فرهنگ های کهن مانند هند و مصر از تاتو کردن به عنوان درمان های خاص در مراسم های مذهبی استفاده می کردند. البته در بعضی از منابع دیگر عنوان شده است که از تاتو برای تنبیه کردن افراد استفاده می‌کردند.

تاریخچه تاتو

تاتوها چگونه به وجود می‌آیند؟

تاتو به وسیله تزریق جوهر یا رنگدانه در دومین لایه پوست به نام "دِرم" به وجود می آید.
در زمان های گذشته تاتو به وسیله دست انجام می‌شد در حالی که اکنون به وسیله دستگاه های مخصوص این کار انجام می شود و افرادی که این کار را انجام می دهند از جوهر و سوزن های مخصوص استفاده می کنند.
امروزه از تاتو علاوه بر جنبه آرایشی و زیبایی به عنوان یک علم پزشکی و زیبایی نیز یاد می‌شود، چرا که نقایص مختلف مادرزادی یا اکتسابی که درمانی برایشان وجود ندارد مانند لک های مادرزادی، سوختگی، ماه گرفتگی های روشن و جای زخم و جراحی را می توان با تاتو پوشش داد.

بررسی دلیل ماندگاری تاتو

همانطور که گفته شد، تاتو در قسمت درم پوست انجام می‌شود. درم که از عصب‌ها، غدد، بافت و کلاژن تشکیل می‌شود. در انجام تاتو، برخی از قسمت‌های بزرگ به صورت حالت ژل در درم پراکنده می‌شوند، بخش‌های دیگر نیز با استفاده از فیبروپلاست یکی از مهم‌ترین مواد در درمان زخم‌ها کشته خواهند شد. سیستم ایمنی به سرعت به زحم‌های ایجاد شده توسط دستگاه تاتو در اولین بار واکنش نشان می‌دهد. در این زمان ماکروفاژها تلاش می‌کنند تا در محل زحم، زنگدانه‌ها را از بین برند. در این مرحله برخی از آنها موفق می‌شوند، اما برخی دیگر با جوهر در پوست حبس می‌شوند. سلول‌های دیگری همچون فیبروپلاست، جوهر را در محل تزریق جذب می‌نمایند.
بعد از انجام تاتو به مدت ۲ تا ۴ هفته زمان برای التیام یافتن نیاز است. با توجه به اینکه سیستم ایمنی، جوهر تاتو را به عنوان یک عامل بیگانه در بدن تشخیص می‌دهند، حمله کردن به دیگر قسمت‌ها را ادامه می‌دهند. به همین دلیل است که تاتو تمایل زیادی به محو شدن دارد.

انواع تاتو

از جمله انواع مختلف تاتو می توان به تاتوی لب، تاتوی ابرو و تاتوی چشم اشاره کرد که در ادامه  توضیح مختصری راجع به هر یک خواهیم داد.

تاتو لب

برای افرادی که به طور مادرزادی یا اکتسابی، خط لب خود را از دست داده اند، به طور مثال در افراد لب شکری، پس از درمان اصلی می توان از تاتو کردن برای ترمیم خط لب استفاده کرد.

تاتو ابرو

تاتوی ابرو نیز می‌تواند به عنوان درمان مفید برای افرادی که بنا به دلایل مختلفی ابروی خود را از دست داده اند، مفید واقع شود. افرادی که تحت شیمی درمانی ابروی خود را از دست داده اند، نمونه بارزی از این مورد هستند که تاتو ابرو به کارشان می آید.

تاتو خط چشم

جهت رفع نواقصی همچون آسیب، جراحت و افتادگی چشم، بهترین روش استفاده از تاتو خط چشم است.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد