جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

چگونه رژلب بزنیم؟
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

چگونه رژلب بزنیم؟

 رژ لب زدن نقش مهمی در آرایش صورت دارد، حتی یک رژ معمولی، زیبایی چهره را دوچندان می‌کند. این کار با وجود ساده بودن، نکاتی دارد که می‌تواند آرایش لب هایتان را زیباتر کند.
در این مقاله قصد داریم روش صحیح رژ لب زدن را باهم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

1.آماده سازی لب‌ها

اولین و مهم ترین مرحله برای رژ لب زدن،  آماده سازی لب‌ها است. ابتدا با یک مسواک نرم و مرطوب، پوست‌ لب‌ را لایه برداری کنید و با کمک بالم لب، آن‌ها را آبرسانی کنید تا لب‌هایی نرم و سالم داشته باشید. استفاده از پرایمر لب نیز توصیه می‌شود چرا که به ماندگاری رنگ رژ لب کمک می‌کند.

2. زدن رژ لب پایه

اگر نگران هستیدرنگ لب‌هایتان یکدست نشود، پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک لایه رژ پایه بزنید. برای این کار از یک کانسیلر با رنگی که بیشترین هم‌خوانی را با پوست شما دارد، کمک بگیرید. این کانسیلر را با برس صاف به لب ها بمالید و سپس مقداری پنکیک به لب ها بزنید تا کانسیلر روی لب ها ثبات پیدا کند. این کار به افزایش دوام رژ لب نیز کمک می‌کند.

3. استفاده از خط لب

خط لب، زیبایی طبیعی لب ها را بیشتر می‌کند و جلوی پخش شدن رژ لب را می‌گیرد. با یک مداد لب‌ باکیفیت، قسمت بیرونی لب های خود را با دقت خط لب بکشید. برای این کار از یک طرفِ محیط بیرونی لب ها شروع به کشیدن خط لب کنید و با ترسیم یک ضربدر، در ناحیه‌ی زیر قوس لب بالایی، جلوه‌ای بیشتر به این قسمت بدهید. در انجام این کار باید به قسمت بیرونی خط لب توجه داشته باشید؛ چرا که قسمت داخلی خط لب با رژ پوشش داده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که خط لب هایی با ساختار ملایم، راحت‌تر استفاده می‌شوند.

4.زدن رژ لب

مقداری رژ لب را مستقیم روی لب بزنید یا روی برس لب قرار دهید و برس را در حالتی کاملاً یکنواخت روی لب ها بمالید. از گوشه‌ی داخلی لب غافل نشوید. این کار را لایه‌‌به‌لایه انجام دهید تا رژ روی لب ها تراکم پیدا کند و به رنگ دلخواه برسد. تجربه نشان‌ داده است یک لایه از یک رژ لب با کیفیت،‌ برای پوشش لب ها کفایت می‌کند.

توجه: اگر لب های خشکی دارید، سراغ رژ لب های مات نروید؛ چرا که ترکیبات این رژها، پوست‌ لب‌های شما را خشک‌تر می‌کند. در عوض از رژ لب های مرطوب کننده کمک بگیرید. همچنین اگر لب باریکی دارید، از رژ لب های تیره استفاده نکنید؛ چرا که این رژها، لب ها را باریک‌تر نشان می‌‌دهند.

5.اضافه کردن حجم به لب ها

تا اینجا مراحل ابتدایی استفاده از رژ را آموختیم؛ اما برای اینکه بتوانیم به گونه‌ای رژ لب بزنیم تا زیباتر به نظر برسیم، باید به نکات دیگری نیز توجه کنیم. یکی از این نکات، حجیم کردن لب هاست. با یک برس کوچک، مقداری رژ به گوشه‌های بیرونی لب ها بزنید تا ظاهرشان به حالتی که می‌خواهید اصلاح شود. اضافه‌کردن مقداری برق لب نیز حجم لب ها را بیشتر نشان می‌‌دهد.

نکات مهم برای افزایش ماندگاری رژ لب در طی روز

طبیعی است که پس از خوردن یا نوشیدن، رنگ رژ لب تغییر کرده و کم رنگ‌تر می‌شود. به خصوص، زمانی که لب‌هایتان با فنجان‌ها یا ظروف، به طور مستقیم برخورد کنند. این تغییر رنگ و کم رنگی بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.

برای حفظ رنگ رژ لب در طی روز، نکته‌ها و روش‌هایی وجود دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است: 

  • همیشه به همراه خود یک آینه کوچک داشته باشید تا بتوانید به کمک آن، چند لایه رژ لب بر روی لب‌هایتان بمالید.
    همچنین، پس از خوردن غذا، حتما با کمک آینه دندان‌های خود را نگاه کنید تا اگر رژ لب به آن‌ها مالیده باشد، دندان‌هایتان را پاک کنید. 
  • این احتمال وجود دارد که در طی روز متوجه شوید تا نیاز است که لب‌هایتان را آبرسانی کنید. در این هنگام، می‌توانید از بالم لب استفاده کنید.
    فراموش نکنید که باید با دقت این کار را انجام دهید؛ زیرا، استفاده بیش از حد از بالم لب منجر به پاک شدن رژ لب می‌شود. 
  • برای افزایش ماندگاری رژ لب در طی روز، محصولات مختلفی را استفاده کنید. پس از گذشت مدت زمان کمی، متوجه می‌شوید که کدام محصول با لب شما سازگارتر بوده و ماندگاری بیشتری دارد. 

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد