جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

بن مژه چشم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

بن مژه چشم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

چشم‌ها قسمت مهمی در صورت هستد و زیبایی آن‌ها تاثیر زیادی در کل صورت دارد. امروزه روش ها و تکنیک‌های زیادی برای زیبایی چشم‌ها به کاربرده می‌شود. یکی از این روش‌های زیباسازی که محبوبیت بسیاری را نیز به خود اختصاص داده است بن مژه نام دارد.

بن مژه یکی از متدهای آرایش نیمه دائمی است که کمک می‌کند مژه‌ها پرتر و تیره‌تر بنظر برسند و به نوعی باعث تغییر فرم چشم‌ خواهد شد. در این مقاله می‌خواهیم بطور مفصل در مورد بن‌مژه، عوارض و مزایای آن صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

همچنین برای انجام خدمت بن مژه در کلینیک تخصصی فرگل یزدی می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به رزرو نوبت خدمت بن مژه نمایید.

بن مژه چشم چیست؟

همان طور که گفتیم بن مژه یکی از تکنیک‌های زیبایی است که بر اثر آن مژه‌ها پرتر و تیره‌تر از قبل به‌ نظر می‌رسند.

این تکنیک برای افرادی که دوست دارند چشمانی زیباتر و برجسته‌تر داشته و در عین حال حالت طبیعی چشم‌های خود را نیز از دست ندهند، بسیار مناسب است.

ماندگاری بن مژه

ماندگاری بن مژه چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم ماندگاری بن‌مژه تفاوتی با سایر تاتوهای صورت ندارد. میزان ماندگاری آن بستگی به شرایط آب و هوایی محیط زندگی، نوع پوست، نوع جوهر استفاده شده و مراقبت و نگهداری شما دارد. اما به طور کلی بن مژه 6 ماه تا یک سال برای شما باقی خواهد ماند. البته در صورت کمرنگ شدن می‌توانید بن مژه خود را تمدید کنید تا مانند روز اول زیبا و چشمگیر باشد.

بن مژه برای چه چشم‌هایی مناسب است؟

از آن جهت که بن مژه یک روش آرایش نیمه دائمی محسوب می‌شود، گزینه خوبی برای افرادی است که زمان کافی برای آرایش ندارند یا انجام روزانه آرایش برایشان دشوار است. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که علاقه‌ای به خط چشم ضخیم ندارند و فقط می‌خواهند تغییر کوچکی در ظاهرشان ایجاد شود، از این روش زیبایی استفاده کنند.

همچنین بن مژه برای افراد با مژه‌های کم‌پشت و کوتاه یا افرادی که دارای چشمانی ساده و بدون حالت هستند، بسیار مناسب است و چهره آن‌ها را دگرگون خواهد کرد.

عوارض بن مژه

عوارض بن مژه چیست؟

بن مژه مانند هر روش آرایشی دیگری نیازمند رعایت نکات و مراقبت‌های لازم است. اگر این مراقبت‌ها به‌درستی انجام شوند، این تکنیک خطرساز نیست و عوارضی به‌دنبال نخواهد داشت. اما به صورت کلی در مورد عوارض بن مژه می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

• قبل از هر چیز بهتر است بدانید که هر شخصی که دوره‌های آرایشگری را به اتمام رسانده باشد، نمی‌تواند در انجام آرایش دائم خصوصا بن مژه یا خط چشم حرفه‌ای عمل کند. از این رو سعی کنید به آرایشگری اعتماد کنید که  سابقه کاری خوبی در این زمینه دارد. همچنین سعی کنید نمونه کارهای قبلی آرایشگر را در این زمینه بررسی کنید.

اگر این تکنیک توسط فردی حرفه‌ای انجام نشود، نه‌تنها ممکن است بن مژه شما را به‌خوبی انجام ندهد، بلکه ممکن است باعث انواع التهاب‌ها و حساسیت‌های پوستی در شما شود.

• بن مژه یا خط چشم دائم برای افراد باردار یا خانم‌هایی که در دوره شیردهی به سر می‌برند، پیشنهاد خوبی نیست. چراکه ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری با ورود مواد شیمیایی در بدن به وجود آید. همچنین، در این دوران، احتمال عفونت چشم زیاد است. به‌علاوه در این دوران به دلیل متورم شدن چشم‌ها، اجرای بن مژه توصیه نمی‌شود. دلیلش این است که بعد از زایمان، چشم‌ها به حالت اولیه خود برمی‌گردد و بن مژه فرم دیگری به خود خواهد گرفت.

• همان‌طور که می‌دانید چشم‌ها جز مناطق حساس در بدن محسوب می‌شوند و لازم است مراقبت‌های ویژه از آن صورت پذیرد. به همین دلیل ممکن است به وسیله بن مژه بالا و پایین پوست چشم ضعیف و چروکیده شود. همچنین در برخی افراد ممکن است بن مژه یا خط چشم عفونت‌های چشمی، ریزش اشک، ریزش موهای مژه و... را به دنبال داشته باشد.

• از دیگر عوارض  بن مژه در صورت انجام غیراستاندارد، ایجاد گوشت اضافی و تغییر رنگ پوست قسمت تاتو‌شده پلک چشم است که در بلندمدت تیره‌تر و گوشت اضافی نمایان‌تر خواهد شد.

•  در صورتی که ابزارهای مورد استفاده برای بن مژه استریل نباشد، احتمال انتقال بیماری های ایدز، هپاتیت و ... را دارد.

• علاوه بر عوارض گفته‌شده بن مژه یا خط چشم، یکی دیگر از مشکلات، پاک نشدن رنگدانه‌های تزریقی به لایه‌های زیرین پوست پلک چشم است که خود یکی از بزرگ‌ترین عوارض تاتوی بن مژه شناخته می‌شود. به عبارتی اگر بخواهید رنگ تاتو یا خود تاتو را پاک کنید، غیرممکن است. این احتمال وجود دارد که این حالت در طولانی‌مدت برای شما ایجاد دلزدگی کند.

بن مژه

مزایای بن مژه

  • چشم‌ها را جذاب و زیباتر نشان می‌دهد.
  • با انجام آن در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌شود.
  • برای کسانی که به مواد آرایشی حساسیت دارند بسیار مناسب است.
  • برای کسانی که بلد نیستند آرایش کنند بسیار کمک‌کننده است.
  • با روش بن مژه حتی مکان‌هایی که نمی‌توانید آرایش کنید مانند استخر و باشگاه و … ظاهری آراسته و زیبا دارید.
  • برای کسانی که تحت درمان سرطان و یا آلوپسیا هستند بسیار مناسب است.
  • اگر به هر دلیلی مژه‌های کم‌پشتی دارید یا مژه‌های شما ریخته است این روش بسیار کاربردی است.

مراقبت بعد از انجام بن مژه

  • پس از انجام بن مژه، از تابش مستقیم نور آفتاب به صورت خود جلوگیری کنید.
  • تا 3 روز چشم‌های خود را با آب نشویید.
  • پس از انجام بن مژه به مدت 24 ساعت از کمپرس یخ  استفاده کنید. (برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزر قرار داده و روی پلک‌ها قرار دهید. همچنین یخ را برای مدت طولانی روی چشم قرار ندهید چرا که ممکن است باعث سردرد شود.)
  • از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده کنید. روزی سه بار مقدار بسیار کمی از پماد را با استفاده از گوش پاک کن روی قسمت تاتو شده بمالید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراقبت های بعد از انجام بن مژه مقاله مراقبت های بعد از آرایش دائم را مطالعه کنید.

تفاوت خط چشم دائم و بن مژه چیست؟

بن مژه یک خط بسیار باریک و نامحسوس است که در نزدیکی خط رویش مژه‌ها انجام می‌شود. بیشتر افرادی که نمی خواهند آرایش زیادی داشته باشند اما تمایل به افزایش جذابیت دارند از  تکنیک بن مژه استفاده می‌کنند. اما خط چشم دائم  خطی است که بالای خط مژه کشیده می‌شود و معمولا ضخیم تر و دارای دنباله است. 

کلینیک فوق تخصصی  فرگل یزدی، دارای کادری مجرب و متخصص در زمینه آرایش دائم است. مجموعه ما این اطمینان را به شما می دهد که با اخرین متد های روز وبا استفاده از مرغوب ترین ابزار ها بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.
در صورت تمایل برای استفاده از خدمت بن مژه می‌توانید از طریق صفحه رزرو وقت آنلاین زمان موردنظرتان را رزرو کنید.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

5 از 1 رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد