جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

همه چیز در مورد ریموو ابرو
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

همه چیز در مورد ریموو ابرو

اگر از تاتو قدیمی ابروتان خسته شده‌اید و به فکر ریموو ابرو خود هستید، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه می‌خواهیم توضیحاتی پیرامون ریموو ابرو(برداشتن تاتو ابرو) و نحوه عملکرد آن بدهیم.

امروزه ریموو ابرو در بین بانوان به یکی از خدمات رایج و پرطرفدار تبدیل شده است. دلیل این پرطرفدار بودن  را می‌توان خستگی و یکنواختی طرح ابرو بعد از گذشت مدتی یا انتخاب اشتباه مدل تاتو دانست.

ریموو ابرو چیست؟

ریموو کردن تاتو ابرو اصطلاحا به تکنیک اصلاح طرح تاتو ابرو معروف است. در این متد، رنگ تاتوی قدیمی ابرو که با تکنیک میکروبلیدینگ ابرو، میکروپیگمنتیشن ابرو، کانتوربروز ابرو یا سایر روش‌های آرایش دائم انجام شده است با دستگاه و روش‌های مخصوصی برداشته می‌شود.

ریموو ابروها چگونه انجام می‌شود؟

 روش های متفاوتی برای پاک کردن تاتوی ابرو وجود دارد. تجزیه رنگ با مواد شیمیایی، لیزر یا پوشاندن تاتوی طرح قدیمی از جمله روش‌های ریموو کردن ابرو است.

ریموو ابرو با مواد شیمیایی

این تکنیک خود با دو روش انجام می‌شود:

  • تزریق مواد تجزیه کننده رنگ به زیر پوست ابرو

  • پوشش تاتوی قدیمی با رنگ سفید

خوب است بدانید که این روش از نظر پزشکی توصیه نمی‌شود چرا که مواد شیمیایی ترکیب‌های بسیار قوی هستند که باعث سوزش و التهاب پوست فرد می‌شوند. پوشاندن ابرو با رنگ سفید نیز ممکن است روی پوست بماند و ترکیب رنگی ناخوشایندی را ایجاد کند.

ریموو کردن با لیزر

استفاده از دستگاه لیزر برای پاک کردن تاتوی ابرو، بهترین روش ریموو است. لیزر، طیف‌های رنگی تاتو را می‌سوزاند و باعث می‌شود شما با کمترین عوارض از شر طرح قدیمی تاتو ابرو خود راحت شوید.

ریموو ابرو با لیزر

مراقبت‌های بعد از ریموو ابرو

پس از ریموو کردن تاتو ابرو، برای حفظ سلامت خود و همچنین کیفیت ریموو،ن یاز است نکات و مراقبت‌های لازم را رعایت کنید. این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • ناحیه برداشتن تاتو ابرو باید کاملاً خشک و تمیز باقی بماند. عموماً پس از پایان ریموو، شخص تاتوکار روی ابروها را با لایه نازکی از ویتامین A+D می‌پوشاند. در مرحله بعدی باید از یک پماد ترمیم کننده مناسب کمک بگیرید و آن را روی ابروهایتان بمالید. توجه داشته باشید این مرحله شامل پنج ساعت اول پس از ریموو ابرو می‌شود.
  •  در سه روز اول پس از برداشتن تاتو باید خیلی آرام و به روش ضربه‌ای، روی نقطه ریموو شده را با پماد آنتی بیوتیک جنتامایسین یا اریترومایسین بپوشانید و ماساژ بدهید. اگر لازم باشد از گاز استریل برای پوشاندن نقطه استفاده کنید. لازم است این کار را روزی چند بار انجام بدهید.
  • بعد از روز سوم، اگر زودتر نیاز به حمام دارید نباید نقطه ریموو با آب تماس داشته باشد، می‌توانید حمام کنید. حالا نوبت تکرار پماد ویتامین A+D و مواد ترمیم کننده دیگر است و باید این کار را تا یک هفته ادامه بدهید.
  • فراموش نکنید که سه روز اول پس از ریموو کردن ابرو نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید. بنابراین اگر قصد شنا، حمام آفتاب، سونا و خلاصه هر فعالیت در معرض نور خورشید را دارید، آن را موقتاً فراموش کنید.
  •  قرمزی بعد از ریموو ابرو و تاول زدن نقطه، نگران کننده نیست. آن را بخشی از روند بهبودی پوست بدانید. به هیچ عنوان پوسته‌ها یا تاول را خراش ندهید. سهل انگاری در این مورد باعث ماندن جای زخم روی پوستتان می‌شود.
  • همچنین می‌توانید قرمزی بعد از ریموو ابرو و سوزش ناحیه را با قرص مسکن تیلنول کمتر کنید. مصرف آسپرین یا هر داروی رقیق کننده دیگر اصلاً توصیه نمی‌شود.
  • اگر می‌خواهید بدانید ریموو ابرو چند روزه خوب میشه باید اضافه کنیم که در پایان روز پنجم شما شاهد کنده شدن پوست مرده خشک شده می‌شوید. البته توجه داشته باشید افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند، روند بهبودی را زودتر سپری می‌کنند.
  • تا سپری شدن دوره بهبودی، ورزش روزانه و نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید. 
  • تا یک هفته پس از ریزش پوست مرده، پماد ترمیم کننده را شب‌ها بمالید.

عوارض ریموو کردن ابرو 

توجه داشته باشید که عوارض جانبی هر اقدام زیبایی و مراقبتی به دو عامل بستگی دارد؛ کیفیت مواد مصرفی یا دستگاه انتخابی و تجربه و مهارت تاتوکار یا کارشناس.

یک کارشناس تاتو میتواند به خوبی کار ریموو ابرو را انجام دهد.

درواقع به این دلیل تأکید می‌کنیم برای برداشتن تاتوی قدیمی ابروها به کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید چون این فرایند به دقت و حساسیت زیادی نیاز دارد. همچنین فقط کسی می‌تواند آن را انجام دهد که دوره‌های آموزشی را گذرانده باشد.

احتمال گود شدن

این وضعیت به دلیل بالا بودن درصد اسید ماده پاک کننده یا سوزن زدن زیاد روی پوست ایجاد می‌شود.

ایجاد گوشت اضافه

 اگر مواد مصرفی برای ریموو، اصل نباشد چنین خطری در کمین ابروهاست. البته ساختار پوست هر فرد هم در بروز چنین عارضه‌ای تأثیرگذار است. باید اضافه کنیم که حساسیت بالای پوست برخی مراجعه کنندگان باعث ظاهر شدن کلوئید (گوشت اضافه) می‌شود.

عفونت

مشکل غیراصل بودن مواد ریموو ابرو همچنان می‌تواند مشکل ساز باشد. همچنین استریل و یکبار مصرف نبودن تجهیزات و از همه مهم‌تر، کوتاهی مراجعه کننده پس از ریمووکردن را باید از جمله دلایل عفونت بدانید.

پررنگ‌تر شدن

پس از جلسه اول ریموو، به دلیل اختلاف فشار اسمزی به سطح پوست، بخش زیادی از رنگ قدیمی تخلیه می‌شود. دلیل رنگ زیاد تاتو بعد از آن، نزدیک شدن رنگدانه ها به سطح پوست است و همین وضعیت باعث می‌شود تاتو پررنگ‌تر به نظر برسد. جای نگرانی نیست چون باقی مانده رنگ قدیمی در جلسه دوم یا نهایتاً سوم تخلیه می‌شود.

به جا ماندن زخم

لیزر کار سوزاندن رنگ را انجام می‌دهد بنابراین احتمال بروز زخم پوستی وجود دارد. این وضعیت درمورد پوست‌های تیره تشدید و باعث سوختگی با لیزر می‌شود. بنابراین بار دیگر یادآوری می‌کنیم برای پاک کردن تاتوی قدیمی ابروهایتان حتماً از یک کارشناس باتجربه کمک بگیرید که تجهیزاتی مثل دستگاه لیزر با فناوری نوین دارای طیف‌های مؤثر را در کلینیک خود داشته باشد.

دردناک بودن 

مسئله درد تا میزان زیادی به کیفیت پوست، اعصاب ناحیه صورت و قدرت تحمل درد فرد بستگی دارد. بعضی از مراجعه کنندگان قدرت تحمل بسیار پایین یا پوست حساسی برای این نوع اقدامات دارند.

بنابراین مشاوره با یک متخصص پوست و مو پیش از تصمیم به انجام این کار را حتماً توصیه می‌کنیم. پزشک متناسب با شرایطی که دارید و کیفیت پوستتان، داروهای مناسب را تجویز می‌کند.

تأثیر نور خورشید بر مقاومت رنگ

برای اثرگذار بودن ریموو نباید در معرض نور مستقیم آفتاب باشید.

توصیه ما به شما این است که پیش از مراجعه به کلینیک، حتماً ابروها را با کرم ضدآفتاب ماساژ بدهید.  چرا که اشعه UV آفتاب روی رنگ تاتو اثر می‌گذارد و مقاومت رنگ را بیشتر می‌کند. استفاده از کرم ضد آفتاب کمک می‌کند تا فرایند ریموو کردن تاتو ابرو بهتر و زودتر پیش برود.

توجه داشته باشید که ریموو ابرو یک فرایند حساس است. برای انجام آن حتما به  یک کارشناس باتجربه در کلینیک زیبایی مراجعه کنید. مواد مورد استفاده، دستگاه لیزر، کیفیت پوست و قدرت تحمل درد بر کیفیت ریموو و نتیجه نهایی تأثیر می‌گذارد.

ریموو ابرو چند جلسه است؟

اگر روش ریموو تاتو ابرو با لیزر برای شما درنظر گرفته شود، پاک کردن تاتوی قدیمی ابروها با یک جلسه انجام می‌شود. اما اگر رنگ تاتو متفاوت باشد لازم است برای برداشتن هر طیف از رنگ، جلسات بیشتری را در نظر بگیرید.

 

کلینیک فوق تخصصی  فرگل یزدی، دارای کادری مجرب و متخصص در زمینه آرایش دائم است. مجموعه ما این اطمینان را به شما می دهد که با اخرین متد های روز وبا استفاده از مرغوب ترین ابزار ها بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد