جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

همه چیز در مورد میکروبلیدینگ ابرو
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

همه چیز در مورد میکروبلیدینگ ابرو

ابروهای ما نقش مهمی در زیبایی و تناسب صورت به عهده دارند. به همین دلیل بسیاری از خانم ها وقت زیادی را صرف مرتب کردن و ایجاد تقارن در آن می‌کنند. و همین مسئله زمان زیادی را از آن ها می‌گیرد.
 امروزه به لطف متدهای جدید آرایشی، به راحتی می‌توانید مشکل ابروهایتان را حل کنید. میکروبلیدینگ یکی از بهترین متدهایی است که برای طراحی و فرم دهی ابروها وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این متد، با ما همراه باشید.
همچنین برای انجام خدمت میکروبلیدینگ ابرو در کلینیک تخصصی فرگل یزدی می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به رزرو نوبت خدمت میکروبلیدینگ ابرو نمایید.

 

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ ابرو یک روش آرایش نیمه دائم برای طراحی ابروهاست که در آن از قلم‌های ویژه‌ای برای ایجاد خراش روی پوست ابرو استفاده می‌شود. ظاهر این خراش‌ها بسیار شبیه به ظاهر تارهای ابروست. رنگ پیگمنتی که در این قلم‌ها استفاده می‌شود، تا حد زیادی به رنگ ابرو بستگی دارد.
این روش برای آن دسته از افرادی توصیه می‌شود که تمایل به داشتن ابروهای پرپشت و قرینه دارند و حوصله و زمان کافی برای آرایش ابروهای خود به صورت روزانه ندارند.

میکروبلیدینگ ابرو

 

فواید میکروبلیدینگ ابرو 

در صورتی که قصد انجام میکروبلیدینگ ابرو دارید، اما تردید دارید و نمی‌دانید که تصمیم‌تان را عملی کنید یا نه، باید عوارض و فواید میکروبلیدینگ ابرو را مورد بررسی قرار دهید.

  • در متد میکروبلیدینگ به سبب استفاده از قلمی بسیار ظریف خراش‌های کوچکی مشابه به تارهای ابرو روی سطح پوست ایجاد می‌شود، به همین دلیل تشخیص آن از ابرو طبیعی در بیشتر مواقع غیرممکن است. ولی قلم استفاده شده در روش‌های دیگر، بسیار ضخیم و غیرطبیعی است، به همین دلیل فرم طبیعی دلخواه را در بیشتر مواقع ایجاد نمی‌کنند.
     
  • میکروبلیدینگ ابرو، به این دلیل که بسیار ظریف و سطحی است، یک روش نیمه دائمی و موقت محسوب می‌شود که با مرور زمان پاک می‌شود. ولی در روش‌های دیگر پیگمنت های رنگ بسیار عمیق تاتو می‌شوند، و به راحتی از بین نمی‌روند.
     
  • یکی دیگر از مزایای این روش که باعث شده طرفداران زیادی را از سراسر دنیا جذب نماید این است که زیبایی، ظرافت و حالت سه بعدی ایجاد می‌کند. ولی در روش‌های دیگر، به علت عدم رعایت کادربندی و نداشتن ظرافت حالت غیرطبیعی به ابرو می‌بخشند که این روزها اصلا مد نیست.
     
  • در این روش، تنها بخشی از ابرو را تاتو می‌کنند و تارهای بسیار نازکی به آن اضافه می‌کنند. به همین خاطر امکان نازک یا پهن کردن ابرو در آینده  وجود دارد. ولی در روش‌های دیگر، جوهر تاتو عمیقا به سرتاسر ابرو تزریق می شود و تغییر شکل ابرو تقریبا غیرممکن است.
     
  •  این روش به دلیل تزریق جوهر در بافت سطحی پوست، درد و التهاب شدیدی ندارد. ولی در روش‌های دیگر به دلیل اینکه جوهر به اعماق پوست وارد می‌شود، درد و التهاب شدیدی به همراه دارد.
     
  • از دیگر مزایای میکروبلیدینگ ابرو آن است که نه تنها باعث ریزش ابرو نمی‌شود، بلکه با تحریک سلول‌های ابرو، باعث رویش مجدد موهای ابرو نیز می‌شود
     
  • میکروبلیدینگ ابرو، یک روش کاملا ایمن و بی‌خطر است. برای بی‌حسی نیز به جای دارو از پمادهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
     

عوارض میکروبلیدینگ ابرو

اگر قصد میکروبلیدینگ ابروهایتان را دارید بهتر است از عوارض احتمالی آن نیز آگاه شوید. تعدادی از این عوارض احتمالی را با هم مرور می‌کنیم:

واکنش‌ آلرژیک:

 احتمال بروز حساسیت پوستی در میکروبلیدینگ تقریبا صفر است ولی ممکن است پوست برخی از افراد به رنگدانه‌ مورد استفاده حساسیت نشان دهد.  

عفونت:

 به این جهت که در میکروبلیدینگ خراش‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود، احتمال بروز عفونت‌های پوستی وجود دارد مخصوصا اگر ابزارها و تجهیزات کاملا استریل نشوند

نیمه دائمی بودن:

 دوام میکروبلیدینگ در بسیاری از افراد، بیشتر از یکسال نخواهد بود و هر سال باید آن را ترمیم کرد.

ریسک‌ها:

اگر شخصی که میکروبلیدینگ  برایتان انجام می‌دهد، مهارت کافی نداشته باشد، احتمال دارد با یک حرکت اشتباه، بافت پوست را عمیقا پاره کند، در این صورت علاوه‌بر ماندگاری جای زخم (یا همان اسکار)، رنگ‌پذیری‌ آن نیز تقریبا غیرممکن خواهد شد.

ماندگاری میکروبلیدینگ

 

میکروبلیدینگ چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو به عوامل متعددی بستگی دارد. از نوع پوست و استایل زندگی تا قرارگیری درمعرض آفتاب و محصولات پوستی و آرایشی که استفاده می‌کنید در میزان ماندگاری این تکنیک روی صورت شما نقش دارند.
در مجموع می‌توان گفت که ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو بین یک تا سه سال است.  در صورت رعایت مراقبت‌های لازم، دوام آن در برخی افراد، ممکن است بیشتر از یکسال نیز طول بکشد.
اما توصیه ما به ویژه برای افراد با پوست چرب این است که هر سال آن را تمدید کنید. زیرا جوهر و پیگمنت‌ها در پوست چرب بسیار سریع‌تر از دیگر انواع پوست، محو می‌شود.

چه کسانی نباید میکروبلیدینگ انجام دهند؟

بانوان باردار و شیرده و افرادی که تحت شیمی درمانی هستند. همچنین افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند تا پایان دوره درمانشان مجاز به انجام میکروبلیدینگ نیستند.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع مقاله نکات مهمی که قبل از انجام آرایش دائم باید بدانید را مطالعه کنید.

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

رعایت مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ ابرو بسیار مهم و ضروری است. چرا که تاثیر زیادی در مطلوب بودن نتیجه نهایی دارد. در واقع ماندگاری و کیفیت میکرو ابرو تا حد زیادی وابسته به این است که پس از انجام این متد چگونه از آن مراقبت می کنید. در ادامه به بیان تمام موارد و نکات مورد نیاز برای مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو می‌پردازیم.

  1. از برخورد آب، لوسیون، صابون یا لوازم آرایشی در 7 روز اول پس از عمل به ناحیه ابرو خودداری کنید..
  2. لطفاً  در هنگام شست و شوی صورت،  با دقت اطراف ابرو خود را بشویید تا آب به ناحیه تحت درمان وارد نشود.
  3. ممکن است در طول هفت روز اول پس از عمل، احساس خارش و پوسته پوسته شدن را تجربه کنید.  از کندن پوسته‌ها یا خراشیدن آن‌ها خودداری کنید چرا که کندن زوتر پوسته‌ها باعث ایجاد نتایج لکه دار یا زخم می‌شود. 
  4. پس از 4 روز،  با یک پنبه و دست های تمیز روی ناحیه ابرو بمالید. این کار را می‌توانید دو بار در روز انجام دهید، استفاده از پماد را به مدت 7 روز ادامه دهید.
  5. در تمام 14 روز پس از عمل باید از موارد زیر اجتناب شود:
    افزایش تعریق
    تمرین ورزش
    شنا کردن
    سونا داغ، حمام آب گرم، یا جکوزی
    برنزه شدن در برابر آفتاب یا برنزه شدن سالن
    قرار گرفتن در معرض اشعه UV/UVA یا مواد شیمیایی 
  6. مصرف بیش از حد الکل

نمونه کار میکروبلیدینگ ابرو

برای دیدن نمونه‌کارهای میکروبلیدینگ ابرو انجام شده در کلینیک تخصصی فرگل یزدی به صفحه خدمت میکروبلیدینگ ابرو مراجعه کنید.

کلینیک فوق تخصصی  فرگل یزدی، دارای کادری مجرب و متخصص در زمینه  قرینه سازی ابرو و آرایش دائم است. مجموعه ما این اطمینان را به شما می دهد که با اخرین متد های روز وبا استفاده از مرغوب ترین ابزار ها بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.
در صورت تمایل برای استفاده از خدمت میکروبلیدینگ ابرو، می‌توانید از طریق صفحه رزرو وقت آنلاین زمان موردنظرتان را رزرو کنید.

 

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد