جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

انواع رنگ پوست و نحوه ی تشخیص آن
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

انواع رنگ پوست و نحوه ی تشخیص آن

رنگ پوست یک عامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب نوع و سبک محصولات و تنکیک‌های آرایشی است. بعضی از انواع رنگ پوست صورت نیاز به آرایش غلیظ تر و بعضی دیگر نیاز به آرایش مات دارند. علاوه براین شناخت رنگ پوست در انجام بعضی از کارها مانند انتخاب نوع ضدآفتاب و خرید کرم‌پودر نیز تأثیرگذار است. رنگ پوست انسان به عواملی متعددی از قبیل ژنتیک، رژیم‌های غذایی، ورزش، بهداشت و عوامل محیطی نظیر قرارگیری در معرض نور آفتاب که موجب افزایش تولید ملانین شده بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع رنگ پوست صورت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع رنگ پوست صورت

رنگ پوست در ۶ دسته اصلی تقسیم بندی می‌شود:

پوست روشن:

این نوع از پوست ها دارای تناژ صورتی کم رنگ هستند و بر روی پوست کک و مک های فراوانی مشاهده می شود. افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند عموما پوست روشنی دارند. این پوست ها در مقابل آفتاب به سرعت دچار سوختگی می شوند بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب الزامی است.

پوست سفید رنگ:

در پوست های سفید رنگدانه بسیار کمی مشاهده می شود. اگر در زیر چشم خود رنگ آبی کم رنگ مشاهده نمودید، به این معنا است که پوست شما سفید می باشد. این افراد نیز در مقابل نور خورشید به سرعت دچار سوختگی می شوند و لازم است تا حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایند.

پوست گندمی رنگ:

این نوع رنگ پوست دارای رنگدانه های ملانین بیشتری است. مقاومت آن به نسبت پوست های قبلی بسیار بیشتر است اما همواره استفاده از کرم های ضد آفتاب برای مراقبت از پوست توصیه می شود. افرادی که دارای پوستی با رنگ خرمایی یا گندمی هستند، در مقابل نور خورشید، به ندرت آفتاب سوخته می شوند.

پوست سبزه رنگ:

رنگ پوست بعضی از افراد بسیار شبیه با رنگ زیتون است. به این نوع رنگ ها در اصطلاح سبزه گفته می شود. موهای این دسته از اشخاص عموما تیره می باشد. رنگ سبزه از ترکیب رنگدانه های قهوه ای و زرد ایجاد شده اند لذا برای آرایش پوست سبزه، می توان از این تناژ ها استفاده کرد تا یک آرایش ملایم داشت.

پوست تیره رنگ:

پوست هایی که دارای رنگ های تیره هستند، در مقابل خورشید و تابش های آن غالبا مصون می باشند. پوست تیره هیچ گاه دچار افتاب سوختگی نمی شود اما اشعه های خورشید می توانند بر روی آن تأثیر منفی داشته باشند. از همین روی استفاده از کرم ضد افتاب برای جلوگیری از سرطان های پوستی توصیه می شود.

پوست سیاه رنگ:

این رنگ پوست، در واقع تیره ترین رنگ پوستی محسوب می شود که عموما هم در افراد مقیم آفریقا مشاهده می گردد. در نظر داشته باشید که اگر شخصی دارای پوستی با رنگ سیاه است نمی توان هیچ گاه رنگ آن را به برنزه تغییر داد.

چگونه متوجه رنگ پوست خود شوید؟

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چگونه می‌توان متوجه رنگ پوست خود شد؟ افرادی که دارای پوستی با رنگ روشن هستند عموما رگ های مچ دست آنان به رنگ بنفش یا آبی تیره است. به این افراد نقره بیشتر از طلا جلوه و زیبایی می‌دهد. اگر که دارای رنگ پوست خنثی باشید، رنگ رگ های مچ دست شما به صورت سبز مشاهده می‌شود. معمولا این نوع پوست ها در مقابل نور خورشید دارای تناژ سبز هستند. از سوی دیگر افرادی که دارای رنگ پوست گرم هستند، رگ‌های مچ دست انها به صورت زیتونی و یا سبز کم رنگ خواهد بود. به این افراد طلا بیش از نقره می‌آید.

از دیگر روش‌های تشخیص انواع رنگ پوست استفاده از یک کاغذ سفید است. درصورتی‌که پوست شما در کنار کاغذ، تقریباً زرد باشد، پوست شما دارای تناژ گرم است. درصورتی‌که پوست شما در کنار کاغذ رنگ آن سرخ و صورتی شد، دارای تناژ سرد است. درصورتی‌که پوست شما در کنار کاغذ سفید به خاکستری و طوسی نزدیک باشد، امکان دارد تناژ پوست شما بین خنثی و گرم قرار بگیرد.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

شنبه, 1 بهمن 1401
تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد