جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

بالم لب چیست و چه کاربردی دارد؟
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

بالم لب چیست و چه کاربردی دارد؟

با شروع فصل سرما و خشک شدن هوا، پوسته پوسته شدن و خشکی لب به یکی از شایع‌ترین مشکلات افراد تبدیل می‌شود. البته این اتفاق ممکن است در سایر فصل‌های سال نیز رخ بدهد. به ویژه اگر به طور طبیعی پوست خشکی داشته باشید. یکی از ساده ترین راه ها برای برای رفع خشکی لب و مرطوب کردن آن، استفاده از بالم لب است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا درباره این محصول اعجاب‌انگیز و کاربردهای آن بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

بالم لب چیست؟

بالم لب نوعی موم یا پماد با خاصیت مرطوب‌کنندگی و نرم‌کنندگی است که بدون اینکه روی لب‌ها ایجاد سنگینی یا چسبندگی بکند، آن‌ها را آبرسانی کرده و چربی لازم برای شادابی و نشاط آن را فراهم می‌آورد. باید بدانید که در لب‌ها هیچ غده عرقی یا چربی وجود ندارد، همین مساله باعث خشکی آن‌ها به ویژه در زمستان و آب‌وهوای خشک می‌شود.

به طورکلی، بالم‌های لب از ترکیبات نرم‌کننده مانند لانولین، موم زنبور عسل، روغن نارگیل، پارافین، وازلین، روغن آفتابگردان و غیره ساخته شده‌اند. در ترکیبات برخی آن‌ها، ویتامین‌هایی همچون Q10، E و C و دیگر ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، دی پالمیتول هیدروکسی پرولین نیز دیده می‌شوند که در کاهش چین‌وچروک و مقابله با پیری لب بسیار موثر عمل می‌کنند.

بالم لب

بالم لب چه کاربردی دارد؟

پوست لب، جزء حساس‌ترین بخش بدن است که در معرض مستقیم آفتاب، سرما و هوای خشک قرار دارد. از آن‌جهت که فاقد هرگونه غدد چربی یا عرق است، به سادگی در مواجه با فاکتورهای بیرونی خشک و پوسته‌پوسته‌می‌شود. اینجاست که اهمیت بالم‌های لب بیشتر آشکار می‌شود.

کمک به براق و زیبا جلوه دادن لب ها

یکی از مهم ترین کاربردهای بالم لب، کمک به براق و زیبا جلوه دادن لب ها می باشد. اگر شما هم می خواهید، برای حضور در جامعه و به ویژه در محل کار، بدون استفاده از انواع رژ لب، لب های براق و زیبایی داشته باشید، استفاده از بالم لب انتخاب هوشمندانه ای برایتان خواهد بود. بالم لب با خواص آبرسانی که دارد، لب ها را مرطوب نگه می دارد و با جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب ها، باعث براق و خوشرنگ بنظر رسیدن لب ها می شود.

مرطوب نگاه داشتن لب‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر پوسته‌پوسته شدن و ترک خوردن

از آن جایی که پوست لب بسیار نازک و حساس می باشد، دلایل بسیاری مانند سرما، نور خورشید و.. می تواند باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و در موارد وخیم تر سبب خونریزی لب ها شود. در چنین مواقعی استفاده از بالم لب راهگشا خواهد بود. این محصول با ترکیبات نرم کننده ای که دارد، به درمان خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن کمک شایانی می نماید. بنابراین به کمک بالم لب به راحتی می توانید از شر خشکی و پوسته لب که بسیار هم ناخوشایند و آزاردهنده می باشد، خلاص شوید.

محافظت از پوست لب در برابر اشعه مضر نور خورشید

یکی دیگر از کارایی‌های بالم لب محافظت از پوست لب است. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و اشعه های مضر نور خورشید یکی از عواملی است که سلامت لب‌ها را تهدید می‌کند. تابش این اشعه‌ها به پوست لب، خشکی، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن لب‌ها را به دنبال دارد. استفاده از بالم لب به خاطر وجود مقادیری spf در آن باعث در امان ماندن پوست لب از مضرات اشعه‌های فرابنفش و به دنبال آن ترک خوردگی لب می‌شود.

حجیم نشان دادن لب‌ها

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که لب‌های نازک و باریکی دارند و همواره به دنبال یافتن راهی برای بزرگ نشان دادن لب‌های خود هستید، بالم لب می‌تواند برایتان مفید باشد. یکی از کاربردهای بالم لب که بسیار هم مورد توجه خانم ها قرار گرفته است، نقش موثر آن در حجیم نشان دادن لب ها است. بنابراین شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری با استفاده از بالم لب، لب های خود را بزرگ و حجیم جلوه دهید.

تغییر رنگ لب ها

از مزایای بالم لب که حتی می تواند آن را جایگزین خوبی برای رژ لب نماید، تغییر رنگ لب ها است. برخی از بالم‌های لب که به عنوان بالم لب رنگی نیز شناخته شده هستند، در کنار سایر خواصی که دارند، رنگ ملایم و زیبایی را به لب می بخشند. 

استفاده از بالم لب

بالم لب را چه زمانی استفاده کنیم؟

در هر زمان از شبانه روز و در صورت احساس خشکی در لب می‌توانید از بالم لب استفاده کنید، اما پزشکان توصیه می‌کنند که شب ها قبل از خواب بهترین زمان برای استفاده از انواع بالم لب است؛ چرا که در طول شب، دمای پوست بالا می رود و همین امر کمک می‌کند تا سلول های مرده پوست از بین رفته و سلول های جدید جایگزین آن گردند.

بالم لب خانگی

برای ساخت یک بالم طبیعی در خانه می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید. برای اینکه بالم خانگی‌تان رنگی باشد، پیشنهاد می‌کنیم نصف چغندر قرمز را به قطعات کوچک‌تر خرد کرده و در داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس نصف لیمو به همراه دو قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون به آن اضافه کرده و به خوبی باهم ترکیب کنید بالم شما آماده است، آن را در ظرفی دربسته ریخته و در داخل یخچال قرار دهید تا سفت و قابل‌استفاده شود.

 

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد