جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

علت پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

علت پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ کاملا طبیعی و قابل انتظار است. برای جلوگیری از طولانی شدن این فرآیند، باید مراقبت‌هایی انجام داد. بعد از میکروبلیدینگ، ازآنجایی که پوست در حال بهبود برش‌ها و زخم‌های ایجاد شده است، دلمه هایی روی زخم ایجاد می‌شود. در ادامه این مقاله با علت پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم بعد از میکرو ابرو احتمالا دچار دلمه بر روی زخم خواهید شد، که امری طبیعی است. تشکیل دلمه‌ها به بهبودی زخم کمک می‌کند. اما دلمه‌های سنگین بسیار مشکل ساز است و باید درمان شود. در ادامه به توضیح کامل این موضوع می‌پردازیم.

علت پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ به معنای ایجاد برش‌هایی شبیه تار ابرو با کشیدن یک تیغه نازک از بین آنها و پر کردن نواحی خالی با رنگ تاتو است. تیغه به لایه درم پوست وارد می‌شود و پوست شروع به تراوش لنف و خونریزی حین تاتو می‌کند. حتی گاهی این روند تا بعد از اتمام کار هم ادامه دارد. بعد از اتمام کار ترشحات روی زخم لخته می‌شوند و یک سد محافظ ایجاد می‌کند. ترشحات لنفاوی و لختگی آن امری کاملا طبیعی است. برای اینکه از میکروبلیدینگ خود بهترین نتیجه را بگیرید راه‌هایی برای به حداقل رساندن این ترشحات وجود دارد. در زیر به علت‌های ایجاد پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ و روش‌های دیگری مثل فیبروز ابرو اشاره کرده‌ایم:

عدم درست تمیز کردن زخم بعد از میکروبلیدینگ

منظور از لنف ایجاد یک سد محافظ بر روی برش‌ها است. زیر زخم‌ها به سرعت بسته نمی‌شود. به همین دلیل لنف به مدت چند ساعت ترشح می‌شود. در طول این چند ساعت باید قبل از اینکه لنف خشک شود به طور مرتب آن را پاک کنید. اگر لنف به اندازه کافی تمیز نشود انباشته و خشک می‌شود. در نتیجه لایه محافظ، ضخیم‌تر می‌شود. اگر خونریزی زیادی داشتید این را بدانید که خون با لنف ترکیب می‌شود و دلمه غلیظ تر می‌شود.

نوع پوست

نوع پوست تاثیر زیادی در پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکرو دارد. اگر پوست چرب باشد به طور طبیعی سبوم بیشتری تولید می‌شود. در نتیجه سبوم استخراجی در ابرو با لنف مخلوط می‌شود. بنابراین دلمه‌های سنگین ایجاد می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق باید چند بار در روز برای روز اول 1 یا 2 بار با پد پنبه‌ای مرطوبی که به چند قطره آب استریل آغشته است، پاک کنید. به این نکته توجه کنید که نباید پنبه را بر روی زخم مالش دهید. برای خشک کردن این ناحیه از پد خشک دیگری استفاده کنید.

عدم استفاده درست از پماد مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ

برای درمان پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ، باید مراقبت‌های بعد از تاتو را به درستی انجام داد. یکی از این مراقبت‌های بعد از تاتو استفاده از پماد مخصوص برای مرطوب کردن ابروها است. تا دو هفته بعد از میکرو باید از پماد مخصوص استفاده کنید.

دلایل استفاده از پماد بعد از میکرو

در زیر  به دلایلی اشاره کرده‌ایم تا متوجه شوید که چرا باید از پماد بعد از تاتو استفاده کرد:

  1. زمانی که پوست زخم می‌شود بدن شروع به ترشح لنف می‌کند تا مانعی بر روی زخم ایجاد شود.
  2. برای اینکه سد مناسبی ایجاد شود باید زخم تاتو، مرطوب شود. بنابراین کم و بیش لنف ترشح می‌شود.
  3. اگر از پماد بر روی زخم استفاده شود بدن این پیام را دریافت می‌کند که رطوبت در این ناحیه کافیست. در نتیجه پوست لنف بسیار کم ترشح می‌شود.
  4. بنابراین دلمه تشکیل شده کمتر می‌شود. همچنین استفاده از پماد مراقبت بعد از تاتو این دلمه را انعطاف پذیرتر می‌کند و به صورت یک لایه نازک ایجاد می‌شود.

چگونگی استفاده از پماد بعد از میکروبلیدینگ

برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکرو باید از پماد استفاده کنید. شما باید برای استفاده از آن باید هر چند ساعت یکبار ناحیه لنفاوی را تمیز کنید و یک لایه نازک پماد بر روی آن بزنید. برای دفعه بعد باید ابروها را تمیز کنید و یک لایه جدید از پماد بر روی زخم بزنید. حتما یک لایه نازک از پماد را بزنید.

این کار را به گونه‌ای انجام دهید که فقط این ناحیه مرطوب شود. اگر در استفاده از پماد زیاده روی کنید و بیشتر از یک لایه پماد بزنید، زخم‌ها با یک لایه ضخیم پماد پوشیده می‌شوند. به این ترتیب زخم خفه می‌شود. در این صورت زخم نمی‌تواند نفس بکشد و اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. این روند، بهبود زخم را کند می‌کند. همچنین جدا کردن کامل یک لایه ضخیم از سطح پوست سخت است. بنابراین این لایه‌ها بر روی هم جمع می‌شوند و یک لایه ضخیم ایجاد می‌شود.

آلوده شدن زخم از دلایل پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

اگر روند بهبودی زخم به درستی پیش برود ابروها دچار پوسته‌های بسیار نازکی می‌شوند. بعد از بهبودی بافت زیری پوست، پوسته پوسته می‌شود. همین امر باعث خشکی و خارش پوست می‌شود. اما این موضوع نگران کننده نیست. اما اگر زخم تاتو عفونت کند یک موضوع بسیار خطرناک است. یکی از دلایل آلودگی و عفونت زخم، استفاده‌ی پیگمنتر از ابزارهای استریل نشده است. از جمله عواملی که باعث آلودگی زخم می‌شوند عبارتند از:

  • تمیز کردن ابروها با انگشت
  • استفاده از پدهای پنبه‌ای غیر استریل برای تمیزی و مرطوب کردن ابروها
  • آرایش کردن ابروها و استفاده از مواد آرایشی
  • خوابیدن بر رو.ی بالشت کثیف
  • شنا کردن در استخر

به طور کلی هرگونه تماس بین ابرو و یک سطح غیر استریل فرصتی برای ورود باکتری‌ها به زخم است. پاسخ پوست به آلودگی زخم، ایجاد التهاب و افزایش تولید لنف است. بنابراین در این صورت پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکرو بسیار شدید اتفاق می‌افتد.

چرا پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ دردسر ساز است؟

اگر بعد از میکرو دچار پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکرو شدید شوید 2 عامل را ممکن است اشتباه پیش رفته باشید. یکی از این عوامل عفونت و دیگری عدم کاشت رنگدانه است. در زیر به توضیح هر کدام از این موارد پرداخته‌ایم:

عفونت یکی از مشکلات دردسر ساز پوسته پوسته شدن ابرو

عفونت باعث ایجاد دلمه سنگین می‌شود. اما گاهی برعکس عمل می‌کند. به طور کلی دلمه ضخیم انواع ناخالصی‌ها را به دام می‌اندازد. این ناخالصی‌ها عبارتند از: گرد و غبار، میکروب ها و سبوم. این آلودگی‌ها همیشه بر روی سطح باقی نمی‌ماند و گاهی وارد زخم می‌شود. محیط مرطوب و گرم بستر مناسبی برای رشد باکتری‌ها است. اگر متوجه شدید که مشکلات زیر را دارید حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید:

  • خارش شدید
  • سوزش ابروها
  • تورم
  • خونریزی
  • چرک
  • و هرگونه بثورات پوستی

عدم کاشت رنگدانه

عدم کاشت رنگدانه از جمله مشکلات دردسر ساز پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکرو است. پوسته‌ای که بر روی ابروها ایجاد می‌شود دارای مقداری رنگدانه است. در نتیجه زمان پوسته پوسته شدن میکرو ابرو آن قسمتی از رنگدانه‌ها که کاشته نشده‌اند با پوسته‌ها از پوست خارج می‌شوند. جدا شدن پوسته‌های نازک با کمی رنگدانه کاملا طبیعی است. به همین دلیل نمی‌توان از ایجاد این اتفاق جلوگیری کرد. اما اگر پوسته‌های ضخیمی ایجاد شد رنگدانه‌ها بیشتر به دام می‌افتند و رنگدانه کمتری در پوست باقی میماند. در نتیجه میکرو بسیار سریع از بین می‌رود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید یک مستر حرفه‌ای و باتجربه برای میکرو انتخاب کنید.

 

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد