جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

آشنایی با تغذیه مناسب قبل از تاتو
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

آشنایی با تغذیه مناسب قبل از تاتو

داشتن برنامه غذایی مناسب روی همه قسمت‌های بدن و سلامت آن‌ها تاثیر گذار است. این موضوع در خصوص تاتو و آرایش دائم نیز صدق می‌کند. بنابراین اگر یکسری عادت‌های غذایی را قبل و بعد از آن رعایت کنید به روند بهبودی بعد از تتو کمک زیادی می‌کنید.  مصرف برخی از خوردنی‌ها قبل از تاتو و عدم مصرف برخی از آنها و حتی زمان مناسب خوردن مواد غذایی تاثیر زیادی در روند بهبودی زخم تاتو دارد.  در ادامه این مطلب درباره خوردنی‌ها و نخوردنی ها قبل از تاتو اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. با ما همراه باشید.

دلیل رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو

اگر قصد دارید یکی از انواع خدمات آرایش دائم نظیر فیبروز ابرو، شیدینگ لب و تاتو خط چشم را انجام دهید باید به تغذیه مناسب قبل از تاتو اهمیت زیادی دهید. چراکه زمانی که می‌خواهید خدمات آرایش دائمی را انجام دهید بدن شما تحت ضربه فیزیکی ثابتی قرار می‌گیرد. به این ترتیب پوست شما تحت آسیب قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید برای انجام خدمات آرایش دائمی صورت، انرژی بالایی داشته باشید. زمانی که بدن شما در یک سطح بیولوژیکی قرار دارد سطح بالای انرژی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل زمانی که بدن شما در این حالت است انرژی بدن از طریق ماهیچه‌ها تامین می‌شود. بنابراین اگر به اندازه کافی ذخیره کالری نداشته باشید و غذای کافی نخورده باشید احساس خوبی در زمان تتو و آرایش دائم نخواهید داشت.

خوردنی‌های قبل از تاتو

شب قبل باید به اندازه کافی کربوهیدرات بخورید. چراکه تمامی کربوهیدرات‌ها به قند خون در بدن شما تبدیل می‌شوند. کمی پروتیین مصرف کنید. همچنین قبل از اینکه به رختخواب بروید مطمئن شوید که آب را به اندازه کافی نوشیده‌اید. زیرا یکی از خوردنی های قبل از تاتو که به شما در زمان تتو کمک زیادی می‌کند آب است. نوشیدن آب را حتی 2 ساعت قبل از رفتن به سالن تکرار کنید. اگر کار شما طول می‌کشد بهتر است همراه خود غذاهای دارای کربوهیدرات داشته باشید. شکلات، آبنبات و نوشیدنی حال شما را بهتر می‌کند. حتما قبل از اینکه خدمات آرایش دائم را انجام دهید، غذاهای متعادل و مفید بخورید تا انرژی لازم برای بهبودی به بدن شما برسد.


مصرف غذاهای حاوی ویتامین C

غذاهایی که حاوی ویتامین سی هستند بسیار عالی هستند. به همین دلیل مصرف آنها را افزایش دهید.  مواد غذایی دارای ویتامین سی عبارتند از:
•    مرکبات
•    سبزیجات شیرین
•    سیب زمینی شیرین
•    کلم بروکلی
•    گل کلم
مصرف این مواد گیاهی از طبیعت به ترمیم بافت بدن کمک زیادی می‌کند و بازسازی پوست را به سرعت انجام می‌دهد.

خوردن مایعات

مصرف مایعات علاوه بر آب یکی از تغذیه های مناسب قبل از تاتو است. این مواد شامل سوپ، آبمیوه، چای گیاهی و… است. هیدراته نگهداشتن پوست در طول تاتو از اهمیت ویژه‌ای برخورددار است. چراکه بعد از تتو ممکن است دچار سر درد و سرگیجه شوید. به همین دلیل قطع مصرف خوردنی‌ها قبل از تاتو اصلا کار خوبی نیست. پس از وعده‌های غذایی خود صرف نظر نکنید. بدن خود را با مصرف مقدار کافی از غذا، قوی نگهدارید. با این کار تحمل درد تاتو برای شما آسان‌تر می‌شود.
مصرف زیاد سیر و پیاز از تغذیه های مناسب قبل از تاتو
زمانی که تاتو را انجام دادید مصرف سیر و پیاز را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. بسیاری از طبیعت گرایان بر این باورند که سیر و پیاز به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارند روند درمان را سریع‌تر می‌کنند.

خوردن یک وعده غذایی کامل

قبل از اینکه کار تتو را انجام دهید ممکن است کمی استرس داشته باشید و اعصاب شما ضعیف شود. این موضوع به این دلیل است که هیجان زده شده‌اید. لازم است این نکته را بدانید که در زمان تتو بدن در معرض ضربه‌های خفیفی است. به همین باید بدن خود را آماده‌ی این تنش هیجانی کنید. به همین منظور یک وعده غذایی کامل بخورید. خودتان را به هیچ عنوان محدود نکنید.
مصرف پروتئین از جمله تغذیه های مناسب قبل از تاتو
به مقدار زیاد پروتئین مصرف کنید. چراکه پروتئین به افزایش سطح انرژی بدن کمک زیادی می‌کند. از جمله مواد غذایی که پروتئین بالایی دارند و نباید از مصرف آنها غافل شوید عبارتند از:
•    ژامبون
•    کره بادام زمینی

نخوردنی های قبل از تاتو

در زیر به عدم مصرف برخی از مواد غذایی قبل از تاتو و رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو اشاره کرده‌ایم:

جلوگیری از خونریزی حین تاتو با رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو

در زمان تاتو به دلیل اینکه سوزن تاتو با پوست برخورد دارد با خونریزی مواجه می‌شوید. برای جلوگیری از خونریزی بیش از اندازه و آسیب به پوست، 24 ساعت قبل از تاتو از مصرف الکل و قهوه خودداری کنید. همچنین برای تسکین درد خود به هیچ عنوان از آسپیرین استفاده نکنید. زیرا تمامی این موارد باعث رقیق شدن خون شما می‌شود و خونریزی حین تاتو را زیاد می‌کنند.

عدم مصرف لبنیات از جمله تغذیه مناسب قبل از تاتو

لبنیات، شیر، پنیر و خامه را به هیچ عنوان مصرف نکنید. زیرا این مواد مقاومت بدن را کاهش می‌دهند. همچنین روند بهبود را دیرتر می‌کنند.

عدم مصرف شکر

برای اینکه تغذیه مناسب قبل از تاتو داشته باشید نباید قبل از انجام این کار، شکر مصرف کنید. زیرا شکر هم درست مثل لبنیات رفتار می‌کند.

عدم مصرف الکل و نوشیدنی‌های انرژی زا

علاوه بر اینکه قبل از تاتو باید الکل نخورید باید از مصرف نوشیدنی های انرژی زا و قهوه خودداری کنید. این مورد یکی از تغذیه های مناسب قبل از تاتو است. بنابراین حتما در رعایت این مورد دقت کنید تا مشکلی حین تتو برای شما پیش نیاید. حداقل از 24 ساعت قبل، از الکل استفاده نکنید. زیرا الکل باعث رقیق شدن خون شما می‌شود و در سیستم بدن شما باقی میماند. بنابراین هم کار شما سخت می‌شود و هم کار پیگمنتر. خوردن نوشیدنی انرژی زا و قهوه هم درست مانند الکل است. پس حتما قبل از تتو از مصرف این مواد خودداری کنید. اگر فکر می‌کنید که برای افزایش انرژی باید یک فنجان قهوه بخورید سخت در اشتباهید. این ایده اصلا خوب نیست و به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

آیا استراحت کافی در میزان درد تاتو تاثیر دارد؟

شب قبل از تتو سعی کنید به مهمانی نروید و شب آرام و بدون استرسی را بگذارانید. زیرا شما به یک استراحت کامل نیاز دارید. خواب کافی برای افزایش آرامش شما تاثیر زیادی دارد. همچنین استراحت کافی در میزان درد تاتو تاثیرگذار است. با استراحت کافی و رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو یک تجربه شیرین از تتو خواهید داشت.

آیا رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو تاثیر دارد؟

شاید انجام تتو برای شما ترسناک باشد اما اگر به انجام آن تمایل دارید حتما رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو را جدی بگیرید. سعی کنید شبی بدون گرسنگی را بگذرانید. با رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو سختی و درد تاتو برای شما به یک لذت تبذیل می‌شود. همچنین کار پیگمنتر راحت‌تر می‌شود و شما زودتر به نتیجه دلخواه خود می‌رسید.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد