جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

همه چیز در مورد لیفت مژه
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

همه چیز در مورد لیفت مژه


لیفت مژه یک روش نیمه دائمی برای بلندتر کردن و حالت دادن به مژه‌ها است. با استفاده از این روش دیگر مجبور نیستید از ریمل استفاده کنید چرا که لیفت مژه باعث می‌شود ریشه مژه‌ها تقویت‌شده و ظاهری بلند داشته باشند.
 ما در این مقاله قصد داریم که به شما اطلاعات مفیدی راجع لیفت مژه، عوارض و مزایای آن بدهیم پس با ما همراه باشید.  

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه روشی عالی برای حالت دادن به مژه است بدون اینکه به مژه‌های طبیعی فرد، آسیبی وارد شود. این روش یک جایگزین مناسب برای اکستنشن مژه است و نیاز به حداقل نگهداری دارد.

مزایا لیفت مژه

مزایای لیفت مژه

بزرگ‌ترین مزیت لیفت مژه این است که کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. برخی دیگر از مزایای لیفت مژه عبارت‌اند از:

بهترین گزینه برای مژه‌ های کوتاه

مژه برخی از خانم‌ها به‌طور طبیعی حالتی رو به پایین دارد و کوتاه بنظر می‌رسد. لیفت مژه باعث می‌شود مژه‌ها بلندتر و پرتر شوند. لیفت مژه را برای هر نوع مژه با طول و ضخامت مختلف می‌توان انجام داد.

مراقبت و نگهداری راحت

یکی دیگر از مزیت‌ های انجام لیفت مژه این است که شیوه ‌های مراقبتی سختی ندارد بجز اینکه در 24 ساعت اول از عرق، بخار، ریمل و محصولات مبتنی بر روغن جلوگیری کنید.

جایگزینی عالی برای اکستنشن مژه

بسیاری از افراد نسبت به اکستنشن مژه واکنش نشان می‌دهند یا نمی‌توانند از نگهداری مژه‌ها پیروی کنند. لیفت مژه برای این افراد بهترین گزینه است.

همچنین ماندگاری لیفت مژه حدود 8 تا 12 هفته است، درحالی‌که اکستنشن مژه تنها 3 تا 4 هفته دوام می‌آورد.

لیفت مژه شما را نسبت به استفاده از مواد آرایشی بی ‌نیاز می ‌کند

درصورتی که مژه‌ های خود را لیفت کنید از لوازم آرایشی مانند ریمل و فرمژه بی نیاز خواهید بود. این ابزار آرایشی علاوه بر هزینه زیاد، دوام کمی دارند. علاوه بر این‌ ها این لوازم از مواد شیمیایی ساخته شده‌ اند که ممکن است برای چشم مضر باشند و ایجاد حساسیت کنند.

روشی مقرون بصرفه

برخلاف اکستنشن‌ مژه، لیفت مژه قیمت پایین‌تر و عمر طولانی‌تری دارد، بنابراین به جلسات زیادی نیاز نخواهید داشت.

خطرات و عوارضی در پی ندارد

لیفت مژه نه‌ تنها باعث شکستن و آسیب به مژه‌ها نمی‌شود بلکه باعث تقویت مژه‌های شما نیز می‌شود.

معایب لیفت مژه

قبل و بعد از لیفت مژه

معایب لیفت مژه

در کنار تمام مزیت‌هایی که برای استفاده از این متد بیان کردیم، باید بدانید که لیفت مژه معایبی نیز دارد.
برخی ار افراد به موادی که در روند لیفت مژه از آن ‌ها استفاده می ‌شود، حساسیت دارند و دچار آلرژی می‌شوند. مخصوصاً افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است ناحیه اطراف چشم و پلک‌شان ملتهب شود.
یکی دیگر از عوارض انجام لیفت مژه این است که چنانچه از مواد غیر استاندارد و ابزار ناکارآمد استفاده شود، امکان ایجاد صدماتی بر روی پلک ‌های شما وجود دارد. حتما برای انجام این تکنیک به یک متخصص باتجربه و معتبر مراجعه کنید تا از نتایج نامطلوب جلوگیری کنید.

مراحل انجام لیفت مژه

 ابتدا باید پشت پلک و مژه‌ها به خوبی تمیز شده و از هر گونه آلودگی پاک شود سپس یک پوشش سلیکونی بالای مژه روی پلک قرار می‌گیرد. مژه‌ها با چسب خاصی به این پوشش می‌چسبند. این چسب تقریبا شبیه به چسب هایی است که برای چسباندن مژه مصنوعی استفاده می‌شود. 
سپس تارهای مژه با شانه مخصوص در جای خود قرار می‌گیرند. در همین مرحله، از یک محلول خاص حالت‌دهنده به مژه‌ها استفاده می‌شود که این محلول هیچ ضرری برای چشم و مژه ندارد. این محلول یا لوسیون، حکم نرم‌کنده و حالت‌دهنده را دارد. برای مدت ۶ تا ۱۲ دقیقه این لوسیون روی مژه باقی می‌ماند.
این مقدار، به جنس مژه‌های شما بستگی دارد. اگر زودتر حالت بگیرد، مدت کمتری روی مژه‌هایتان از این لوسیون استفاده می‌شود. گاهی این روند باید دو بار تکرار شود تا مژه‌ها کاملا حالت بگیرند.
در مرحله آخر برای تقویت مژه‌ها ازاز لوسیون‌های دیگری نیز استفاده می‌شود که جنبه مراقبتی دارند. مثلا لوسیون‌هایی که حاوی کراتین، آلوئه ورا، انواع ویتامین‌ها و روغن‌های تقویت‌کننده هستند. کل این فرایند حدود یک ساعت طول می‌کشد.
نتیجه لیفت مژه حدودا شش تا هشت هفته طول می‌کشد. بعد از هشت هفته می‌توانید مجددا لیفت مژه را تکرار کنید. بعضی از افراد زودتر از این مدت و برخی دیگر دیرتر از این مدت، نیاز مجدد به لیفت مژه پیدا می‌کنند. این مدت زمان، به سیکل رشد مژه هر فرد بستگی دارد.

مراقبت های بعد از لیفت مژه 

روش‌ های مراقبتی بعد از انجام  لیفت مژه بسیار راحت و آسان است، بااین‌حال، در 24 تا 48 ساعت اول کمی مراقبت بیشتری لازم است. بعضی از این روش ‌های مراقبتی را در این قسمت از مقاله باهم مرور می ‌کنیم:

  •  ۲۴ ساعت پس از انجام لیفت مژه،  از دوش گرفتن، شنا کردن، بخور دادن و شستشو صورت به هر نحوی خودداری کنید. زیرا آب به مژه‌ها می‌رسد و مواد کراتینه را به کلی از بین می‌برد.
  • بعد از انجام لیفت، مژه‌های شما بیش از هر زمان دیگری حساس شده‌اند و احتیاج به مراقبت دارند. بنابراین در طول این مدت به مژه‌ها و چشم‌های خود دست نزنید و از مالش آن‌ها خودداری کنید. هنگام خواب، صورت و مژه‌هایتان را به بالش نچسبانید.
  • به مدت 48 ساعت پس از انجام لیفت، از هیچ‌ گونه مواد شیمیایی آرایشی برای آرایش چشم ‌های خود استفاده نکنید. زیرا حالت مژه‌های شما را به هم می‌زند و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.
  • برای ماندگاری بیشتر لیفت از هرگونه مواد آرایشی و مراقبتی مثل کرم چشم، روغن، سرم و محلول مژه استفاده نکنید.

تفاوت لیفت مژه با لمینت مژه در چیست؟

هر دو روش لیفت و لمینت مژه‌ها را فر می‌کند و به آن حالت می‌دهد و تنها تفاوت نوع موادی است که در هر روش استفاده می‌شود. در لمینت مژه همان مراحل لیفت طی می‌شود با این تفاوت که در مرحله آخر از مواد تقویت‌کننده، کراتین و رنگ استفاده می‌شود. این کار باعث تقویت و افزایش ضخامت مژه می‌شود.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

پنجشنبه, 26 آبان 1401
تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد