جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

آشنایی با مراقبت‌های قبل و بعد از انجام بن مژه
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

آشنایی با مراقبت‌های قبل و بعد از انجام بن مژه

چشم‌ها یکی از اعضای صورت هستند که نقش مهمی در جذابیت و زیبایی صورت دارند. مژه‌ها نیز همراه با چشم‌ها قادرند خالق زیبایی بی‌نظیر برای فرد باشند. بن مژه یکی از روش‌های زیبایی است که در بین مژه‌ها کشیده می‌شود و بر اثر آن مژه‌ها پرتر و تیره‌تر از قبل به‌ نظر می‌رسند. بن مژه مانند هر روش آرایشی نیازمند مراقبت‌های قبل و بعد است. در این مقاله در خصوص مراقبت‌های قبل و بعد از انجام بن مژه نکاتی را بیان خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

اقدامات قبل از تاتوی بن مژه

قبل از انجام بن مژه لازم است اقدامات و نکات مهمی را رعایت کنید.  توجه به این نکات باعث می‌شود که دچار آسیب‌های پوستی و خطرات بعدی آن نگردید. از جمله اقداماتی که باید قبل از انجام بن مژه انجام دهید شامل این موارد است:

عدم استفاده از کافئین

سعی کنید حداقل شش ساعت قبل از انجام بن مژه از قهوه، چای و مشتقات کافئین دار استفاده نکنید، زیرا باعث تحریک سلول های پوستی می گردند و ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک در فرد گردد.

عدم استفاده از اشعه uv

۲۴ ساعت قبل از انجام بن مژه به هیچ وجه در معرض اشعه uv که در دستگاه های برنز کننده که برای برنزه کردن پوست بکار می رود‌، استفاده نکنید، زیرا موجب تحلیل و نازک کردن و همچنین حساس شدن پوست می شود و ممکن است هنگام انجام بن مژه باعث آسیب دیدگی در پلک گردد.

استفاده از قطره چشمی

حتما قبل از استفاده از روش بن مژه از قطره استریل چشمی استفاده کنید تا باعث بروز خشکی و آسیب به پلک و یا خود چشم نگردد.

عدم استفاده از داروهای محرک

قبل از انجام روش بن مژه از مصرف داروهای محرک و یا داروهایی که ممکن است بروز آلرژی را تشدید کند، به هیچ وجه استفاده نکنید.

عدم استفاده از میکرودرم

حتما دقت کنید قبل از انجام روش بن مژه از روش های لایه برداری و میکرودرم استفاده نکنید، زیرا این روش حداقل تا یک هفته باعث التهاب پوست می گردد و ممکن است انجام روش بن مژه پوست را بیشتر تحریک کند و باعث بروز واکنش های آلرژیک گردد.

 

اقدامات و مراقبت های بعد از روش بن مژه

خودداری از شستن چشم ها

مهمترین نکته بعد از انجام روش بن مژه این است که تا سه روز از شستن چشمان خودداری کنید، زیرا هنوز در این مدت زمانی منافذ پوست باز هستند و ممکن است باعث نفود آب به داخل این منافذ گردد و باعث التهاب و عفونت گردد.

 استفاده از کمپرس یخ

بعد از انجام روش بن مژه از کمپرس یخ برروی پلک های خود استفاده کنید، تا باعث تخفیف درد و یا ورم ناشی از بن مژه گردد. البته دقت کنید که یخ را هر بار بیشتر از یک الی دو دقیقه بر روی پلک قرار ندهید در غیر اینصورت ممکن است باعث ایجاد سوختگی در اثر سرما گردد.

استفاده از پماد چشمی

به مدت یک هفته بعد از انجام روش بن مژه از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید. این پماد نوعی مرهم استریل چشمی است و باعث تخفیف درد و ورم و یا قرمزی بعد از بن مژه می گردد که باعث می شود زودتر مراحل درمان را سپری کنید.

استفاده از پماد AD

دقت داشته باشید که همراه با پماد هیدروکورتیزون به مدت یک هفته حتما از پماد AD چشمی استفاده کنید. این پماد علاوه بر تقویت چشم، باعث جلوگیری کردن از ورود میکروب ها و عفونت ها به محل بن مژه می گردد.

عدم دستکاری پوسته ها

بعد از روش بن مژه موضع پلک ها دچار پوسته پوسته می گردند که بروز این پوسته ها به مدت پنج الی هفت روز پس از انجام روش بن مژه عادی به نظر می رسد. سعی کنید هرگز این پوسته ها را دستکاری نکنید و جزیی از روند طبیعی روش بن مژه بدانید.

خودداری از رفتن به استخر

به مدت یک هفته پس از انجام روش بن مژه از رفتن به اماکنی همچون استخر، سونا و… که احتمال بروز عفونت در چشم می باشد، خودداری کنید.

 

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد