جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

علت ریزش مژه ها را بشناسیم
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

علت ریزش مژه ها را بشناسیم

داشتن مژه‌های بلند و پرپشت یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی چشم‌‌ها و جذابیت  چهره محسوب می‌شود. به همین دلیل ریزش مژه‌ها به ویژه در خانم‌ها، اعتماد به نفسشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ریزش مژه مانند ریزش ابرو، دلایل مختلفی دارد، که خوشبختانه در اکثر موارد قابل درمان است. با تشخیص  علت ریزش مژه‌ها می‌توانید از ادامه دار شدن آن جلوگیری کرده و به رویش مجدد و پرپشتی مژه‌های خود کمک کنید. در ادامه اطلاعات مفیدی در مورد علل ریزش مژه در اختیارتان قرار داده خواهد شد. با ما همراه باشید.

شما می‌توانید به کمک برخی از روش‌های جلوگیری، از پیشرفته تر شدن ریزش مژه ها جلوگیری کنید برای آشنایی با این روش‌ها پیشنهاد می‌کنیم مقاله «راهکارهایی برای پرپشت کردن مژه‌ها» را مطالعه کنید.
همچنین به کمک روش های ترمیمی مانند لیفت مژه، می‌توانید دوباره زیبایی را به چشم های خود برگردانید.

علت ریزش مژه‌ها

ریزش مژه‌ها می‌تواند به دلایل زیر اتفاق بیفتد:

1.استرس زیاد و طولانی مدت

استرس های زیاد و طولانی مدت، یکی از دلایل ریزش مژه ها هستند که در غالب موارد خود را به شکل ریزش سکه ای در موهای سر یا تارهای مژه ها نشان می دهند. برای پیشگیری از این مورد، باید از استرس ها و اضطراب های زیاد خودداری کرده و تا حد امکان خود را از تشویش و شرایط روحی ناگوار، دور نگه دارید.

2.التهاب پلک

یکی دیگر از ریسک فاکتورهایی که در این زمینه وجود دارد، بیماری های مربوط به پلک، به ویژه بیماری التهاب پلک ها است که موجب کم پشتی مژه ها خواهد شد. البته در اغلب مواقع پس از رفع التهاب و درمان بیماری پلک، رشد دوباره مژه ها را با کمی تقویت مشاهده خواهیم کرد.

3.استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب

لوازم آرایشی فاسد یا با کیفیت ضعیف، خود یکی از عوامل ریزش مژه ها به حساب می آیند که باید حتما در این خصوص دقت کافی داشته باشید. برای خرید لوازم آرایشی مربوط به چشم، حتما به کیفیت این لوازم آرایشی و سالم بودن آن به لحاظ تاریخ مصرف، دقت کنید. لوازم آرایشی چشمی فاسد، موجب ریزش مژه ها شده و حتی ممکن است به سلامت چشم های شما نیز صدمه وارد کنند.

4.عفونت چشم و پلک‌ها

عفونت های ناشی از استافیلوکوک در لبه پلک ها، به مژه ها سرایت کرده و موجب ریزش آن ها می شود. از این روی لازم است که حتما درمان فوری برای این دسته از عفونت ها به کار برده شده و تعلل و سهل انگاری نداشته باشید.

5.رژیم غذایی نامناسب

کمبود پروتئین و بیوتین، یکی از عواملی است که موجب کم پشتی موها و البته کم پشتی مژه ها در مرحله بعدی خواهد شد. از این روی باید رژیم غذایی متعادل حاوی پروتئین و بیووتین را دنبال کرده و دقت داشته باشید که مواد مغذی لازم به تار موهای سر و مژه های شما برسد. مصرف مکمل های ویتامین خانواده ب، گاهی اوقات از سوی پزشک یا مشاوران زیبایی پوست و مو، توصیه می‌شود.

6.استفاده از برخی داروهای خاص

معمولا داروهای ضد تیروئید، ضد کلسترول و ضدانعقادی باعث ایجاد ریزش موها می‌شوند و طبیعتا مژه‌ها نیز بعد از استفاده از آن‌ها دچار ریزش خواهند شد. ریزش موها و مژه‌ها یکی از عوارض اصلی شیمی‌درمانی و رادیوتراپی است و داروهای مربوط به کنترل بیماری‌های خود ایمنی یا دیابت نیز می‌توانند مژه‌های شما را ضعیف‌تر کنند.

7.کاهش وزن ناگهانی

رژیم‌های لاغری غیراصولی که در آن‌ها مقدار کافی کالری به بدن نمی‌رسد باعث ریزش موها و مژه‌ها خواهند شد. کاهش وزن ناگهانی باعث از دست دادن بخش زیادی از مواد معدنی در بدن می‌شود و در درجه اول به موها که عضو آسیب‌پذیرتری هستند صدمه خواهد زد.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد