جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09150030726 تماس بگیرید

6 راهکار مؤثر برای درمان سیاهی لب
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

6 راهکار مؤثر برای درمان سیاهی لب

تیرگی لب‌ یکی از مواردی است که می‌تواند تاثیر منفی بر زیبایی چهره بگذارد. این مشکل می‌تواند نشانه عدم مراقبت صحیح از لب ها یا هشداری مبنی بر وجود یک اختلال داخلی باشد. اگر سیاهی لب ناشی از یک اختلال داخلی باشد، با تشخیص و درمان مناسب، لب‌ها به رنگ اولیه خود برمی‌گردند. با استفاده از راهکارهایی نیز می‌توان رنگ لب‌ها را روشن‌تر کرد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی علل شایع در تیرگی لب و 6راهکار مؤثر برای درمان سیاهی لب بپردازیم.

دلایل تیرگی لب

دلایل مختلفی برای تیرگی لب وجود دارد، برخی ازآن‌ها عبارتند از:
• قرار گرفتن بیش از حد زیر نور آفتاب
• کم آبی بدن
• سیگار کشیدن
• حساسیت به خمیردندان، رژ لب و غیره
• مصرف بیش از حد کافئین
• مکیدن لب‌ها
• شیمی درمانی
• کم خونی
• کمبود ویتامین‌
• استفاده بیش از حد محصولات حاوی فلوراید

راهکارهای مؤثر برای درمان تیرگی لب‌

1.مصرف آب کافی

در صورتی که بدنتان کم آب باشد، رنگ لب‌هایتان گویا خواهد بود. سعی کنید هر روزتان را با یک لیوان آب شروع کنید. به یاد داشته باشید که چای و قهوه آب بدن را فراهم نمی‌کنند و مصرف زیاد آن ها خود می‌تواند لب‌ها را سیاه و تیره کند. بنابراین برای کاهش تیرگی لب‌ها تا حد امکان مصرف کافئین را کاهش دهید و نوشیدن آب را به یک عادت مهم در روز تبدیل کنید.

2.لایه برداری لب‌ها

لایه برداری لب به شما کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده خلاص شوید و لب‌هایی نرم و لطیف داشته باشید. راهکارهای متفاوتی برای لایه برداری لب وجود دارد. می‌توانید مقداری وازلین را بر روی یک مسواک نرم بمالید و سپس به آرامی روی لب‌های خود بکشید. این کار را می‌توان روزانه انجام داد. همچنین می‌توانید یک لایه بردار لب تهیه کرده یا لایه بردار خانگی بسازید و هر روز به کمک آن لب‌هایتان را لایه برداری کنید. به این صورت که لایه بردار را روی پنبه مالیده و لب‌های خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید. سپس لب را با آب یا دستمال مرطوب تمیز کنید.

3.استفاده از اسکراب

حداقل هفته‌ای یک بار برای از بین بردن سلول‌های مرده و خشکی پوست از اسکراب استفاده کنید. این کار همچنین منجر به بهبود گردش خون در ناحیه لب شده و موجب صورتی‌تر و حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌گردد. برای ساخت یک اسکراب لب خانگی می‌توانید ۵-۶ قطره روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری شکر را مخلوط کرده و به آرامی روی لب‌های خود بمالید. سپس بعد از شستشو با آب، بالم لب یا هرگونه مرطوب‌کننده دلخواه را به لب‌ها بمالید.

4.سیگار نکشیدن

همه متخصصان حوزه زیبایی بر این باورند که نیکوتین باعث تیرگی و تغییر رنگ لب می‌شود. به همین دلیل برای درمان تیرگی لب‌ لازم است از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات اکیداً اجتناب کنید.. کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید نیز از دیگر عواملی است که منجر به سیاهی لب می‌گردد. چرا که مقدار زیادی رنگدانه ملانین در لب‌ها وجود دارد و آفتاب به این رنگدانه‌ها آسیب می‌زند. به منظور درمان تیرگی لب‌ و یا جلوگیری از این اتفاق، پیش از ترک خانه از محصولات مخصوص لب حاوی SPF استفاده نمایید.

5.تغذیه سالم

کمبود انواع ویتامین‌ها نیز می‌تواند به تغییر رنگ لب منجر شود و برای رفع سیاهی لب باید این نکته را مد نظر قرار داد. از این رو، لازم است که یک رژیم غذایی سالم را حفظ کرده و میوه و سبزیجات فراوانی بخورید. جالب است بدانید که مصرف ویتامین C برای خلاص شدن از شر تیرگی لب‌ها معجزه می‌کند. به همین دلیل حتماً به طور روزانه مواد غذایی سرشار از ویتامین C مصرف نمایید.

6.شیدینگ لب

شیدینگ لب تکنیکی برای رفع کبودی شیدینگ لب یکی از زیرمجموعه های آرایش دائم است که برای خوش فرم تر و خوشرنگ تر نشان دادن لب انجام می‌شود. امروزه این روش در میان بانوان طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک مقاله شیدینگ لب  چیست؟ را مطالعه کنید.

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

تصویر نجمه بخشی
نجمه بخشی
مدیر اصلی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

هنوز دیدگاهی ثبت‌نشده
6 مقاله اخیر

6 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید

زمان تقریبی مطالعه:6 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:4 دقیقه
زمان تقریبی مطالعه:5 دقیقه
متن دلخواه جهت نمایش در پاپ آپ در این قسمت قرار می گیرد